اجتماعي اجتماعي .

اجتماعي

دوربين مداربسته بي سيم

دوربين مداربسته بي سيم (وايرلس)
دوربين مداربسته بي سيم كه به آن دوربين وايرلس نيز ميگويند، همانطور كه از نام آن مشخص است، به كمك وايرلس يا از طريق اينترنت به سرور مركزي متصل مي شوند و اين به آن معناست كه براي راه اندازي آن ها نيازي به سيم كشي هاي طولاني نداريد. اما بنظر شما يك دوربين مداربسته بي سيم خوب چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟ در اين مقاله از سري مقالات آموزشي سايت نظارت گستر ايمن، برآنيم تا راهنماي خريد بهترين دوربين مداربسته بي سيم را خدمت شما عزيزان ارائه دهيم. همچنين براي خريد انواع دوربين مداربسته و دستگاه از برندهاي متفاوت از جمله دوربين مداربسته داهوا ميتوانيد با كارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در تماس باشيد.

 

بهترين دوربين مداربسته بيسيم

بهترين دوربين مداربسته بي سيم دوربيني است كه بيشترين تناسب را با شرايط شما داشته باشد. دوربين هاي بيسيم نياز به سيم كشي تخصصي با استفاده از سيم و كابل و تعلقات نداشته و در نتيجه نصب بسيار آساني دارد. انتقال تصوير در دوربين مداربسته بي سيم بدون سيم و از طريق واي فاي انجام ميشود، اما اين دوربين ها براي اتصال به منبع تغذيه الكتريكي از يك سيم استفاده مي كنند. در هر حال اگر ميخواهيد دوربين مداربسته شما اصلا سيم نداشته باشد نوع خاصي از دوربين مداربسته بي سيم است كه به آن شارژي ميگويند و هيچ گونه نيازي به سيم نداشته و از طريق يك منبع باتري تغذيه ميشود را تهيه كنيد. بزرگترين حسن دوربين مداربسته بيسيم اين است كه در هر محيطي كه قادر به نصب دوربين معمولي نباشيد، ميتوانيد دوربين بيسيم را نصب كنيد و از آنجايي كه اين دوربين ها سيم ندارند جابجايي آنها بسيار راحت است.

انواع دوربين مدار بسته وايرلس(بي سيم)
در حالت كلي، دوربين مداربسته بي سيم به دو نوع تقسيم بندي مي شود:

۱- دوربين آنالوگ

2- دوربين مداربسته ip يا همان ديجيتال.

كه در ادامه به بررسي هر يك خواهيم پرداخت.

دوربين مدار بسته بي سيم بدون اينترنت (دوربين بي سيم آنالوگ)
انتقال صدا و تصوير در اين نوع از دوربين ها از طريق فركانس هاي راديويي انجام ميشود. اين دوربين ها تا محدوده ي ۹۱ متري اطراف خود را ميتوانند براي انتقال تصوير پوشش دهند. يعني اگر شما بيش از ۹۱ متر از دوربين خود فاصله داشته باشيد نميتوانيد تصاوير و ويدئو هاي ضبط شده ي آن را ببينيد. البته اگر در اين محدوده موانعي مانند ديوار، مبل و… نيز موجود باشد اين مسافت كمتر نيز ميشود.

دوربين مداربسته ip بي سيم (ديجيتال)

انتقال صدا و تصوير در دوربين مداربسته ip، از طريق بسته هاي اينترنتي انجام ميگردد و اين مورد دوربين مداربسته شما را به يك دوربين كنترل از راه دور تبديل ميكند، چرا كه شما در هر نقطه اي از دنيا كه باشيد، اگر هم دستگاه گيرند و هم دستگاه فرستنده به اينترنت متصل باشند، انتقال تصوير به راحتي انجام ميشود.

نصب آسان دوربين مدار بسته بي سيم (وايرلس)
اگر دنبال نصب دوربين مدار بسته براي نظارت هستيد، دوربين هاي امنيتي بي سيم گزينه هاي جذاب هستند. اهميت اصلي اين است كه نصب آسان تر باشد، زيرا شما نيازي به اجراي يك كابل اينترنت را در پشت دوربين نداريد. براي دوربين هاي امنيتي بيروني نيازي به مدل بي سيم نداريد و معمولا بر روي يك ديوار خارجي نصب مي شوند. اگر قبلا چراغ هاي امنيتي و يا روشنايي هاي ديگر را در خارج از ساختمان خود قرار داده ايد، براي كابل برق مي توانيد يك شاخه از كابل برق موجود استفاده كنيد. دوربين هاي سيم كشي نياز به كابل كشي اترنت درست به دوربين دارند، بنابراين اگر شما فاقد كابل طولاني در داخل و خارج از ساختمان خود نباشيد، بي سيم بهترين گزينه است. دوربين هاي بي سيم شما برخي از ترفندهاي جالب را براي تنظيم كردن ساده تر ارائه مي دهند. بسياري از توليد كنندگان دوربين هاي امنيتي مانند Hikvision و TRENDnet برنامه هاي تلفن همراه را براي تنظيم دوربين و كنترل بسيار ساده تر ارائه مي دهند. با استفاده از برنامه مناسب براي اتصال به نصب دوربين مدار بسته بي سيم، دستگاه را به شبكه Wi-Fi اضافه مي كنيد و مي توانيد خروجي دوربين خود را مشاهده كنيد. شما اين كار را تا حدودي مي توانيد با نصب دوربين مدار بسته سخت افزاري IP نيز انجام دهيد، اما نصب دوربين مدار بسته بي سيم اين تنظيمات ساده واي فاي را در طراحي خود دارد. آنها ساخته شده اند براي نصب و كنترل بي سيم.

مزاياي دوربين مداربسته بي سيم(وايرلس)
۱- نصب آسان بدون نياز به متخصص

۲- اتصال بي سيم به اينترنت

۳- كنترل از راه دور

۴- عدم نياز به سيم كشي

۵- قابليت نصب در تمامي موقعيت ها

۶- هزينه نصب پايين

قيمت دوربين مدار بسته بي سيم با برد بالا
دوربين مداربسته بي سيم، بسته به امكانات و ويژگي هايي كه دارد، در قيمت هاي متنوع اي در بازار ارائه ميشود، كه بايد با توجه به نيازهايتان يك مدل را انتخاب كنيد، براي دريافت مشاوره و مشاهده كاتالوگ محصولات و اطلاع از قيمت دوربين مداربسته بي سيم ميتوانيد با كارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشيد.

موارد استفاده از دوربين مدار بسته بي سيم

۱) نظارت امنيتي منازلي كه مالك آن نيستيد
اگر خانه اي را اجاره كرديد، دوربين مداربسته بي سيم بهترين انتخاب براي شما است. چرا كه نياز به سيم كشي خانه نداشته و در نتيجه آسيبي به ساختمان وارد نميشود و در صورت نقل مكان به خانه اي ديگر به راحتي ميتوانيد، دوربين خود را با خود ببريد.

۲) نظارت بر ساختمان هاي جانبي ادارات
از ديگر موارد استفاده از دوربين مداربسته بي سيم نظارت بر ساختمان هاي جانبي يك اداره مي باشد. دوربين نصب شده در ساختمان جانبي، تصاوير ضبط شده را از طريق سيگنال به دستگاه گيرنده، در ساختمان اصلي ارسال مي كند.

۳) استفاده توسط مجريان قانون
دوربين مداربسته بي سيم، از آن دسته از دوربين ها است كه پليس ميتواند آن را به سادگي در مكان هاي مشكوك نصب كرده و فعاليت هاي آن مكان را تحت نظر بگيرد.

سوالات متداول در مورد دوربين وايرلس

۱. برد دوربين هاي مداربسته بي سيم چقدر است؟ چيزي حدود ۲۰ تا ۱۰۰ متر متغيير باشد.

2. آيا پك دوربين هاي Wifi شامل هارد ميباشد؟ خير معمولا هارد به صورت جداگانه تهيه ميشود.

3. آيا ميتوان برد دوربين هاي Wifi را افزايش داد؟ در صورت استفاده از Repeater و Accesspoint ميتوان برد اين سيستم ها را افزايش داد.

4. آيا دوربين هاي Wifi نياز به تنظيمات خاصي دارند؟ تنظيمات به صورت پيش فرض انجام ميشود.

جمعبندي:
دوربين مداربسته بيسيم از جديد ترين سري هاي دوربين مداربسته است كه بدون نياز به كابل و سيم امكان انتقال تصاوير را دارد. دوربين بي سيم در دو نوع آنالوگ(تقريبا منسوخ شده است) و ip در بازار موجود است.

منبع: سايت نظارت گستر ايمن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۸:۵۳ توسط:سارا اميدي صدر موضوع: نظرات (0)

دوربين مداربسته ip

دوربين مداربسته ip چيست؟
دوربين مداربسته ip  كه به آن دوربين مدار بسته تحت شبكه نيز ميگويند، سري پيشرفته اي از دوربين مداربسته هستند كه برخلاف دوربين هاي آنالوگ، از شبكه اينترنت براي انتقال تصوير و اطلاعات استفاده مي كند. به تمامي دوربين هايي كه بوسيله اينترنت اطلاعات را انتقال مي دهند، وب كم گفته مي شود كه ميتواند شامل دوربين گردان، دوربين لامپي ، دوربين كنترل از راه دور و… باشد، اما دوربين هايي كه همين كار را با جنبه امنيتي انجام مي دهند، نت كم مي گويند. اين دوربين ها كه اغلب از برند دوربين مداربسته داهوا هستند نسبت به دوربين هاي ديگر تخصصي تر هستند. يكي از عواملي كه دوربين مداربسته ip را محبوب كرده است، كيفيت بالاي تصوير و امكان نصب آسان آن است.

اجزاي سيستم دوربين مداربسته تحت شبكه
اجزاي دوربين مداربسته IP عبارتند از:

كيس دوربين
دستگاه ضبط تصوير يا NVR: وظيفه اين دستگاه انتقال تصوير، نمايش تصوير، مشاهده تصوير و … است. 
هارد ديسك: هارد ديسك جز تجهيزات جانبي دوربين مداربسته به حساب مي آيد. هارد حافظه جانبي است كه عملكرد دستگاه را بهبود مي بخشد.
منبع تغذيه
سوئيچ شبكه
كابل شبكه
كابل برق
اتصالات شبكه و برق
آموزش نصب دوربين ip
نصب دوربين مداربسته IP، بسيار آسان تر از دوربين هاي آنالوگ است. چراكه به كمك كابل شبكه دوربين به آساني به دستگاه ضبط تصاوير NVR متصل ميشود دستگاه NVR اطلاعات را ذخيره كرده، دوربين ها را كنترل كرده و تنظيمات نرم افزاري دوربين را به عهده دارد. برق رساني به دوربين هاي مداربسته IP نيز با نصب مبدل POE بر روي كابل شبكه به طور غير مستقيم انجام ميشود.

مزاياي دوربين مداربسته ip

۱ ) پايان آنالوگ و ورود به دوران شبكه
با توليد دوربين هاي تحت شبكه تقريبا ميتوان گفت، توليد دوربين هاي آنالوگ منسوخ شده و هيچ تكنولوژي و ايده ي جديدي در دنياي آنالوگ وجود ندارد. استفاده از دوربين مداربسته تحت شبكه و NVR با توجه به كيفيت بالا و قيمت مناسب آن مي تواند يك جايگزين مناسب براي سيستم مدار بسته آنالوگ باشد.

۲ ) نصب آسان
از ديگر مزاياي دوربين مداربسته ip ميتوان به نصب و راه اندازي ساده آن اشاره كرد. چرا كه نصاب هاي سيستم هاي نظارتي در كسري از ثانيه ميتوانند اين دوربين ها را نصب كنند و هم خود شخص بدون نياز به نصاب و با تنها مطالعه كاتالوگ ميتواند دوربين مدار بسته تحت شبكه خود را نصب كند.

۳ ) كيفيت بالاي تصوير 
دوربين تحت شبكه نسبت به دوربين آنالوگ از كيفيت تصوير بسيار بالاتري برخوردار است . كاربران مي توانند به راحتي تصاوير ضبط شده را چندين بار زوم كرده و صحنه مورد نظر را با جزئيات بالاتري مشاهده كنند .

۴ ) صرفه اقتصادي 
بسياري از افراد به غلط فكر ميكنند قيمت تجهيزات دوربين مداربسته ip نسبت به سيستم آنالوگ گران تر است. درسته كه قيمت دستگاه DVR از دستگاه NVR كمتر است اما واقعيت اين است كه بخاطر حجم بالاي امكانات سيستم مدار بسته تحت شبكه كه ضبط تصوير دوربين مدار بسته تنها يكي از آنهاست، براي مشتريان بسيار بصرفه تر از سيستم آنالوگ است. زاويه ديد يك دوربين مداربسته IP به اندازه دو يا سه دوربين آنالوگ است.

5 ) منبع تغذيه دوربين مدار بسته ip
دوربين تحت شبكه را مي توان توسط سوئيچ شبكه POE روشن كرد. POE مخفف Power Over Ethernet است . اين سوئيچ ها مي توانند از طريق كابل شبكه ، دوربين IP را تغذيه كنند .

۶ ) كنترل بهتر 
يكي از مهمترين مزاياي دوربين مدار بسته IP ، امكان مشاهده و كنترل تصوير دوربين از هر نقطه اي در جهان است . شما ميتوانيد از طريق تلفن همراه خود در هر نقطه اي از اين كره خاكي كه بوديد تصاوير دوربين مداربسته ip خود را با استفاده از پهناي باند محدود منتقل كرد.

معايب دوربين مداربسته تحت ip
نمايش تصاوير در سرور هاي خود به طور اختصاصي
قابليت هك شدن به دليل قرار دادن اطلاعات در شبكه عمومي
اجزاي دوربين مدار بسته ip
اجزاي دوربين مداربسته ip عبارتند از:
دوربين ip
دستگاه ضبط تصوير يا NVR
هارد ديسك
منبع تغذيه دوربين
سوئيچ شبكه
كابل شبكه
كابل برق
اتصالات شبكه و برق
لنز دوربين مداربسته ip

 

لنز دوربين مداربسته ip در دوصورت ثابت و متغيير در بازار موجود هستند كه هر دوربين تحت شبكه يا لنز ثابت دارد يا لنز متغيير.

ويژگي لنز ثابت:

فاصله كانوني ثابت(هرچقدر فاصله كانوني كمتر باشد زاويه ديد بيشتر است)
زاويه ديد ۷۰ درجه 
ويژگي لنز متغير يا وريفوكال:

فاصله كانوني قابل تغيير دارند 
زاويه دوربينقابل تنظيم
انواع دوربين مدار بسته تحت شبكه
دوربين مداربسته تحت شبكه به چهار گروه اصلي تقسيم مي شوند:

1- دوربين مداربسته ip دام (Dome)

دوربين هاي دام، گنبدي شكل بوده و معمولا بر روي سقف و كنج ديوار نصب مي شوند. مهم ترين ويژگي دوربين دام ابعاد كوچك و زاويه ديد گسترده آن است، چرا كه ميتوان بدون جلب توجه محيط را زير نظر داشت.

2- دوربين مداربسته اسپيد دام (Speed Dome)

دوربين مداربسته ip اسپيد دام همان نسخه پيشرفته تر دوربين دام است كه قابليت چرخش به طرفين را دارد و از اين رو به آن دوربين گردان نيز ميگويند. اين دوربين ها ميتوانند تصاوير را 12 برابر بزرگتر از حد معمولشان نشان دهند و هيچ نقطه ي كوري ندارند. دوربين هاي اسپيد دام ip بر خلاف نسخه هاي آنالوگ آن نيازي به كابل هاي انتقال سيگنال ندارند.

3-دوربين مداربسته ip بولت (Bullet)

دوربين بولت ظاهري استوانه اي دارد و براي استفاده در فضاهاي باز و بيروني و مناسب است. اين دوربين ها را معمولا بر روي ديوارها، ميله ها و پايه ها در فضاي آزاد نصب ميكنند. اگر از دوربين مداربسته ip بولت استفاده ميكنيد براي جلوگيري از آسيب و خرابي آن حتما از روپوش فلزي استفاده كنيد.

4-دوربين مداربسته تحت شبكه صنعتي (Box)

نوع خاصي از دوربين هاي باكس كه در مقاله دوربين مداربسته صنعتي كاملا راجع به آن صحبت كرديم، ip هستند. دوربين مداربسته باكس از آنجايي كه لنز ندارد، عمدتا زماني استفاده مي شود كه نياز به يك دوربين ويژه با قابليت هاي اختصاصي داشته باشيد. بر روي دوربين مداربسته ip جعبه اي مي توان انواع لنز ديد در شب، مادون قرمز، حساس به گرما و غيره با توجه به نياز كاربر نصب نمود.

قيمت دوربين ip
براي اطلاع از قيمت دوربين تحت شبكه كافيست با كارشناسان ما با شماره تماس  ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در تماس باشيد.

سوالات متداول
1- دوربين مداربسته ip چيست؟ دوربين هاي كه تصاوير آنها را ميتوان به سادگي در بستر اينترنت انتقال داد.

2- براي ضبط تصوير دوربين مداربسته ip از چه دستگاه هايي استفاده ميشود؟ براي ضبط تصوير دوربين هاي IP بايد از دستگاه NVR يا XVR استفاده كنيد.

3- براي دوربين ip از چه كابلي استفاده ميشود؟ كابل شبكه كه توانايي انتقال برق، تصوير و صدا را به صورت همزمان دارد.

جمعبندي
دوربين مدار بسته ip سري پيشرفته اي از دوربين مدار بسته مي باشد كه برخلاف دوربين هاي آنالوگ، از شبكه اينترنت براي انتقال تصوير و اطلاعات استفاده مي كند. نصب آساني دارد و شما از همه انواع گردان، صنعتي و… آن ميتوانيد استفاده كنيد.

sourse:negaco.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۸:۰۷ توسط:سارا اميدي صدر موضوع: نظرات (0)

دوربين مداربسته ip

دوربين مداربسته ip چيست؟
دوربين مداربسته ip  كه به آن دوربين مدار بسته تحت شبكه نيز ميگويند، سري پيشرفته اي از دوربين مداربسته هستند كه برخلاف دوربين هاي آنالوگ، از شبكه اينترنت براي انتقال تصوير و اطلاعات استفاده مي كند. به تمامي دوربين هايي كه بوسيله اينترنت اطلاعات را انتقال مي دهند، وب كم گفته مي شود كه ميتواند شامل دوربين گردان، دوربين لامپي ، دوربين كنترل از راه دور و… باشد، اما دوربين هايي كه همين كار را با جنبه امنيتي انجام مي دهند، نت كم مي گويند. اين دوربين ها كه اغلب از برند دوربين مداربسته داهوا هستند نسبت به دوربين هاي ديگر تخصصي تر هستند. يكي از عواملي كه دوربين مداربسته ip را محبوب كرده است، كيفيت بالاي تصوير و امكان نصب آسان آن است.

اجزاي سيستم دوربين مداربسته تحت شبكه
اجزاي دوربين مداربسته IP عبارتند از:

كيس دوربين
دستگاه ضبط تصوير يا NVR: وظيفه اين دستگاه انتقال تصوير، نمايش تصوير، مشاهده تصوير و … است. 
هارد ديسك: هارد ديسك جز تجهيزات جانبي دوربين مداربسته به حساب مي آيد. هارد حافظه جانبي است كه عملكرد دستگاه را بهبود مي بخشد.
منبع تغذيه
سوئيچ شبكه
كابل شبكه
كابل برق
اتصالات شبكه و برق
آموزش نصب دوربين ip
نصب دوربين مداربسته IP، بسيار آسان تر از دوربين هاي آنالوگ است. چراكه به كمك كابل شبكه دوربين به آساني به دستگاه ضبط تصاوير NVR متصل ميشود دستگاه NVR اطلاعات را ذخيره كرده، دوربين ها را كنترل كرده و تنظيمات نرم افزاري دوربين را به عهده دارد. برق رساني به دوربين هاي مداربسته IP نيز با نصب مبدل POE بر روي كابل شبكه به طور غير مستقيم انجام ميشود.

مزاياي دوربين مداربسته ip

۱ ) پايان آنالوگ و ورود به دوران شبكه
با توليد دوربين هاي تحت شبكه تقريبا ميتوان گفت، توليد دوربين هاي آنالوگ منسوخ شده و هيچ تكنولوژي و ايده ي جديدي در دنياي آنالوگ وجود ندارد. استفاده از دوربين مداربسته تحت شبكه و NVR با توجه به كيفيت بالا و قيمت مناسب آن مي تواند يك جايگزين مناسب براي سيستم مدار بسته آنالوگ باشد.

۲ ) نصب آسان
از ديگر مزاياي دوربين مداربسته ip ميتوان به نصب و راه اندازي ساده آن اشاره كرد. چرا كه نصاب هاي سيستم هاي نظارتي در كسري از ثانيه ميتوانند اين دوربين ها را نصب كنند و هم خود شخص بدون نياز به نصاب و با تنها مطالعه كاتالوگ ميتواند دوربين مدار بسته تحت شبكه خود را نصب كند.

۳ ) كيفيت بالاي تصوير 
دوربين تحت شبكه نسبت به دوربين آنالوگ از كيفيت تصوير بسيار بالاتري برخوردار است . كاربران مي توانند به راحتي تصاوير ضبط شده را چندين بار زوم كرده و صحنه مورد نظر را با جزئيات بالاتري مشاهده كنند .

۴ ) صرفه اقتصادي 
بسياري از افراد به غلط فكر ميكنند قيمت تجهيزات دوربين مداربسته ip نسبت به سيستم آنالوگ گران تر است. درسته كه قيمت دستگاه DVR از دستگاه NVR كمتر است اما واقعيت اين است كه بخاطر حجم بالاي امكانات سيستم مدار بسته تحت شبكه كه ضبط تصوير دوربين مدار بسته تنها يكي از آنهاست، براي مشتريان بسيار بصرفه تر از سيستم آنالوگ است. زاويه ديد يك دوربين مداربسته IP به اندازه دو يا سه دوربين آنالوگ است.

5 ) منبع تغذيه دوربين مدار بسته ip
دوربين تحت شبكه را مي توان توسط سوئيچ شبكه POE روشن كرد. POE مخفف Power Over Ethernet است . اين سوئيچ ها مي توانند از طريق كابل شبكه ، دوربين IP را تغذيه كنند .

۶ ) كنترل بهتر 
يكي از مهمترين مزاياي دوربين مدار بسته IP ، امكان مشاهده و كنترل تصوير دوربين از هر نقطه اي در جهان است . شما ميتوانيد از طريق تلفن همراه خود در هر نقطه اي از اين كره خاكي كه بوديد تصاوير دوربين مداربسته ip خود را با استفاده از پهناي باند محدود منتقل كرد.

معايب دوربين مداربسته تحت ip
نمايش تصاوير در سرور هاي خود به طور اختصاصي
قابليت هك شدن به دليل قرار دادن اطلاعات در شبكه عمومي
اجزاي دوربين مدار بسته ip
اجزاي دوربين مداربسته ip عبارتند از:
دوربين ip
دستگاه ضبط تصوير يا NVR
هارد ديسك
منبع تغذيه دوربين
سوئيچ شبكه
كابل شبكه
كابل برق
اتصالات شبكه و برق
لنز دوربين مداربسته ip

 

لنز دوربين مداربسته ip در دوصورت ثابت و متغيير در بازار موجود هستند كه هر دوربين تحت شبكه يا لنز ثابت دارد يا لنز متغيير.

ويژگي لنز ثابت:

فاصله كانوني ثابت(هرچقدر فاصله كانوني كمتر باشد زاويه ديد بيشتر است)
زاويه ديد ۷۰ درجه 
ويژگي لنز متغير يا وريفوكال:

فاصله كانوني قابل تغيير دارند 
زاويه دوربينقابل تنظيم
انواع دوربين مدار بسته تحت شبكه
دوربين مداربسته تحت شبكه به چهار گروه اصلي تقسيم مي شوند:

1- دوربين مداربسته ip دام (Dome)

دوربين هاي دام، گنبدي شكل بوده و معمولا بر روي سقف و كنج ديوار نصب مي شوند. مهم ترين ويژگي دوربين دام ابعاد كوچك و زاويه ديد گسترده آن است، چرا كه ميتوان بدون جلب توجه محيط را زير نظر داشت.

2- دوربين مداربسته اسپيد دام (Speed Dome)

دوربين مداربسته ip اسپيد دام همان نسخه پيشرفته تر دوربين دام است كه قابليت چرخش به طرفين را دارد و از اين رو به آن دوربين گردان نيز ميگويند. اين دوربين ها ميتوانند تصاوير را 12 برابر بزرگتر از حد معمولشان نشان دهند و هيچ نقطه ي كوري ندارند. دوربين هاي اسپيد دام ip بر خلاف نسخه هاي آنالوگ آن نيازي به كابل هاي انتقال سيگنال ندارند.

3-دوربين مداربسته ip بولت (Bullet)

دوربين بولت ظاهري استوانه اي دارد و براي استفاده در فضاهاي باز و بيروني و مناسب است. اين دوربين ها را معمولا بر روي ديوارها، ميله ها و پايه ها در فضاي آزاد نصب ميكنند. اگر از دوربين مداربسته ip بولت استفاده ميكنيد براي جلوگيري از آسيب و خرابي آن حتما از روپوش فلزي استفاده كنيد.

4-دوربين مداربسته تحت شبكه صنعتي (Box)

نوع خاصي از دوربين هاي باكس كه در مقاله دوربين مداربسته صنعتي كاملا راجع به آن صحبت كرديم، ip هستند. دوربين مداربسته باكس از آنجايي كه لنز ندارد، عمدتا زماني استفاده مي شود كه نياز به يك دوربين ويژه با قابليت هاي اختصاصي داشته باشيد. بر روي دوربين مداربسته ip جعبه اي مي توان انواع لنز ديد در شب، مادون قرمز، حساس به گرما و غيره با توجه به نياز كاربر نصب نمود.

قيمت دوربين ip
براي اطلاع از قيمت دوربين تحت شبكه كافيست با كارشناسان ما با شماره تماس  ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در تماس باشيد.

سوالات متداول
1- دوربين مداربسته ip چيست؟ دوربين هاي كه تصاوير آنها را ميتوان به سادگي در بستر اينترنت انتقال داد.

2- براي ضبط تصوير دوربين مداربسته ip از چه دستگاه هايي استفاده ميشود؟ براي ضبط تصوير دوربين هاي IP بايد از دستگاه NVR يا XVR استفاده كنيد.

3- براي دوربين ip از چه كابلي استفاده ميشود؟ كابل شبكه كه توانايي انتقال برق، تصوير و صدا را به صورت همزمان دارد.

جمعبندي
دوربين مدار بسته ip سري پيشرفته اي از دوربين مدار بسته مي باشد كه برخلاف دوربين هاي آنالوگ، از شبكه اينترنت براي انتقال تصوير و اطلاعات استفاده مي كند. نصب آساني دارد و شما از همه انواع گردان، صنعتي و… آن ميتوانيد استفاده كنيد.

sourse:negaco.com


برچسب: دوربين ip، دوربين مداربسته تحت شبكه، دوربين مدار بسته تحت شبكه، دوربين مدار بسته ip،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۵:۳۰ توسط:سارا اميدي صدر موضوع: نظرات (0)