اجتماعی اجتماعی .

اجتماعی

دوربین مداربسته صنعتی

در دوربین های مداربسته از لنز به صورت جداگانه استفاده می کند که این یکی از ویژگی های دوربین های مداربسته باکس یا دوربین مداربسته صنعتی می باشد وجود لنز خارجی در این دوربین‌های مداربسته باعث می شود تا کیفیت تصاویر مناسب تر و بهتر از دوربین های مداربسته دیگر باشد معمولاً در کاربرد های تخصصی تر از دوربین های مداربسته صنعتی استفاده می کنند زمانی که شما نیاز به تصویر برداری در زاویه بسیار بسته در کاربردهای خاصی داشته باشید می توانید از این دوربین های مداربسته box استفاده کنید اما توجه کنید که دوربین های باکس قابلیت ضد آب بودن را ندارد و هم چنین شما اگر برای محیط های خارجی از این دوربین استفاده کنید باید حتماً از کاور محافظ برای پوشش دوربین استفاده کنید توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته box معمولاً از جنس پلاستیک یا فایبر گلاس تولید و به بازار عرضه می شوند.

دوربین صنعتی چیست ؟

همانطور که پیشتر نیز گفتیم، دوربین صنعتی یا باکس به دوربین هایی با بدنه معمولا مستطیلی شکل فلزی یا پلاستیکی میگویند که امکان نصب انواع لنز خارجی را دارد و به کمک آن می توان فاصله کانونی مناسب در محیط نصب دوربین مدار بسته را در اختیار داشت. اغلب دوربین های صنعتی متاسفانه فاقد تکنولوژی IR (دید در شب) هستند اما در محیط های کم نور تصویر مناسب تری نسبت به دوربین های عادی نشان میدهند. البته این راهم در نظر داشته باشید که برخی، هر دوربین مداربسته ای که مقاومت بالایی داشته باشد را دوربین مداربسته صنعتی مینامند. پس با توجه به مقاومت بسیار بالای دوربین های مدار بسته بولت دربرابر شرایط نامناسب جوی از جمله گرد و غبار یا رطوبت عده ای، از این نوع دوربین ها به نام دوربین مدار بسته صنعتی نام می برند.  دوربین مداربسته صنعتی در محیط های بیرونی، درون کاور و پایه های صندوقی IP66 در ارتفاع 2/80 تا 4 متری از سطح زمین قرار میگیرند.

کاربرد دوربین مداربسته صنعتی
از ممتاز ترین امکانات و مزایای دوربین مداربسته صنعتی این است که خاطر مقاومت بالا از آن میتوان در تمامی محیط های صنعتی، کارخانه ها و … استفاده کرد. البته به این نکته باید توجه کنید که این دوربین ها را می توان در هر محیطی با توجه به نوع استفاده نصب کرد.

ویژگی دید در شب در دوربین های صنعتی

 

معمولاً برای محیط هایی که نور کافی ندارند در شب شما می توانید از دوربین های مداربسته باکس استفاده کنید چرا که از دید خوبی در شب برخوردار هستند.

لنز دوربین های مداربسته صنعتی (باکس)
توجه داشته باشید دوربین های مداربسته باکس معمولاً فاقد لنز بوده و شما باید لنز خارجی برای آن تهیه نمایید که در انتخاب لنز باید نوع پایه لنز و همچنین میزان رزولوشن را در نظر داشته باشید.

لنز هایی که در بازار وجود دارند برای اتصال به دوربین های مداربسته معمولاً دارای قسمتی می باشند که پایه های آن هستند پایه لنز دوربین معمولی در دو مدل C و CS تولید و به بازار عرضه می شود که شما باید در هنگام خرید به نوع آن دقت نمایید.
یکی دیگر از عواملی که برای انتخاب لنز های رنگی دوربین های مداربسته box اهمیت دارد میزان رزولوشن می باشد که این میزان بر اساس ساعت مشخص می باشد شما می توانید برای دوربین مگا پیکسل از کیفیت تصاویر مگا پیکسل مناسب دوربین های مداربسته باکس استفاده کنید.

مزیت لنز خارجی

یکی از مزیت های مهم لنز خارجی برای دوربین های مداربسته باکس قدرت انتخاب بیشتری برای انواع لنز با زوایای دید مختلفی خواهید داشت در هنگام خرید و انتخاب لنز باید نهایت دقت خود را به کار ببرید.

تفاوت دوربین مداربسته صنعتی (باکس) با دوربین های مداربسته دیگر
یکی از تفاوت دوربین های باکس امکان نصب لنز خارجی می باشد که در هیچ نوع دوربین‌مداربسته دیگری این امکان وجود ندارد همچنین از دوربین های باکس به صورت محدودتر و در کاربرد های خاصی می توان استفاده کرد توجه داشته باشید که دوربین های مدار بسته باکس قابلیت دید در شب ندارند و هم چنین در مقابل گرد و غبار نیز مقاومت ندارد یکی دیگر از تفاوت دوربین های مداربسته باکس یا صنعتی احتیاج به پایه برای لنز خارجی می باشد و همچنین کیفیت تصویر در دوربین های مداربسته باعث بسیار بالاتر از سایر دوربین های مداربسته می باشد هنگام نصب دوربین های مداربسته باکس حتماً از فضای استفاده کنید که موجب پوشش باشد و همچنین جهت ضربه پذیری و ایجاد تغییر در جهت دید دوربین مدار بسته باکس را حتماً بررسی کنید.

توجه داشته باشید که دوربین های باکس یا همان دوربین های مداربسته صنعتی فاقد تکنولوژی دید در شب هستند اما در نظر داشته باشید که این دوربین های مداربسته تصاویر مناسب و با کیفیتی را در محیط‌های کم نور برای شما ثبت و ارسال می کند.
در این مذهب ویژگی ها و کاربردها برای دوربین های مداربسته باکس یا دوربین مداربسته صنعتی ذکر شد تا شما بتوانید با این دوربین های مداربسته پرکاربرد آشنا شده و در هنگام خریداری بتوانید ویژگی‌های آن را در نظر داشته باشید.

دوربین های مدار بسته برای حفاظت از منزل و محیط کاری اهمیت بالایی دارد اما در نظر داشته باشید که باید با توجه به کاربرد هایی که مد نظر شماست می توانید دوربین مداربسته مناسبی را انتخاب کنید که هم از دید مناسبی برخوردار باشد و هم پاسخگوی نیازهای شما مصرف کنندگان باشد شما می توانید در زمان خرید از راهنمایی و کمک کارشناسان و مشاوران ما بهره مند شوید راه های ارتباطی با کارشناسان را برای شما در سایت قرار داده ایم.

منبع: negaco.com


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۰:۰۵ توسط:سارا امیدی صدر موضوع: نظرات (0)