اجتماعی اجتماعی .

اجتماعی

دوربین مداربسته ip

دوربین مداربسته ip چیست؟
دوربین مداربسته ip  که به آن دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز میگویند، سری پیشرفته ای از دوربین مداربسته هستند که برخلاف دوربین های آنالوگ، از شبکه اینترنت برای انتقال تصویر و اطلاعات استفاده می کند. به تمامی دوربین هایی که بوسیله اینترنت اطلاعات را انتقال می دهند، وب کم گفته می شود که میتواند شامل دوربین گردان، دوربین لامپی ، دوربین کنترل از راه دور و… باشد، اما دوربین هایی که همین کار را با جنبه امنیتی انجام می دهند، نت کم می گویند. این دوربین ها که اغلب از برند دوربین مداربسته داهوا هستند نسبت به دوربین های دیگر تخصصی تر هستند. یکی از عواملی که دوربین مداربسته ip را محبوب کرده است، کیفیت بالای تصویر و امکان نصب آسان آن است.

اجزای سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه
اجزای دوربین مداربسته IP عبارتند از:

کیس دوربین
دستگاه ضبط تصویر یا NVR: وظیفه این دستگاه انتقال تصویر، نمایش تصویر، مشاهده تصویر و … است. 
هارد دیسک: هارد دیسک جز تجهیزات جانبی دوربین مداربسته به حساب می آید. هارد حافظه جانبی است که عملکرد دستگاه را بهبود می بخشد.
منبع تغذیه
سوئیچ شبکه
کابل شبکه
کابل برق
اتصالات شبکه و برق
آموزش نصب دوربین ip
نصب دوربین مداربسته IP، بسیار آسان تر از دوربین های آنالوگ است. چراکه به کمک کابل شبکه دوربین به آسانی به دستگاه ضبط تصاویر NVR متصل میشود دستگاه NVR اطلاعات را ذخیره کرده، دوربین ها را کنترل کرده و تنظیمات نرم افزاری دوربین را به عهده دارد. برق رسانی به دوربین های مداربسته IP نیز با نصب مبدل POE بر روی کابل شبکه به طور غیر مستقیم انجام میشود.

مزایای دوربین مداربسته ip

۱ ) پایان آنالوگ و ورود به دوران شبکه
با تولید دوربین های تحت شبکه تقریبا میتوان گفت، تولید دوربین های آنالوگ منسوخ شده و هیچ تکنولوژی و ایده ی جدیدی در دنیای آنالوگ وجود ندارد. استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه و NVR با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب آن می تواند یک جایگزین مناسب برای سیستم مدار بسته آنالوگ باشد.

۲ ) نصب آسان
از دیگر مزایای دوربین مداربسته ip میتوان به نصب و راه اندازی ساده آن اشاره کرد. چرا که نصاب های سیستم های نظارتی در کسری از ثانیه میتوانند این دوربین ها را نصب کنند و هم خود شخص بدون نیاز به نصاب و با تنها مطالعه کاتالوگ میتواند دوربین مدار بسته تحت شبکه خود را نصب کند.

۳ ) کیفیت بالای تصویر 
دوربین تحت شبکه نسبت به دوربین آنالوگ از کیفیت تصویر بسیار بالاتری برخوردار است . کاربران می توانند به راحتی تصاویر ضبط شده را چندین بار زوم کرده و صحنه مورد نظر را با جزئیات بالاتری مشاهده کنند .

۴ ) صرفه اقتصادی 
بسیاری از افراد به غلط فکر میکنند قیمت تجهیزات دوربین مداربسته ip نسبت به سیستم آنالوگ گران تر است. درسته که قیمت دستگاه DVR از دستگاه NVR کمتر است اما واقعیت این است که بخاطر حجم بالای امکانات سیستم مدار بسته تحت شبکه که ضبط تصویر دوربین مدار بسته تنها یکی از آنهاست، برای مشتریان بسیار بصرفه تر از سیستم آنالوگ است. زاویه دید یک دوربین مداربسته IP به اندازه دو یا سه دوربین آنالوگ است.

5 ) منبع تغذیه دوربین مدار بسته ip
دوربین تحت شبکه را می توان توسط سوئیچ شبکه POE روشن کرد. POE مخفف Power Over Ethernet است . این سوئیچ ها می توانند از طریق کابل شبکه ، دوربین IP را تغذیه کنند .

۶ ) کنترل بهتر 
یکی از مهمترین مزایای دوربین مدار بسته IP ، امکان مشاهده و کنترل تصویر دوربین از هر نقطه ای در جهان است . شما میتوانید از طریق تلفن همراه خود در هر نقطه ای از این کره خاکی که بودید تصاویر دوربین مداربسته ip خود را با استفاده از پهنای باند محدود منتقل کرد.

معایب دوربین مداربسته تحت ip
نمایش تصاویر در سرور های خود به طور اختصاصی
قابلیت هک شدن به دلیل قرار دادن اطلاعات در شبکه عمومی
اجزای دوربین مدار بسته ip
اجزای دوربین مداربسته ip عبارتند از:
دوربین ip
دستگاه ضبط تصویر یا NVR
هارد دیسک
منبع تغذیه دوربین
سوئیچ شبکه
کابل شبکه
کابل برق
اتصالات شبکه و برق
لنز دوربین مداربسته ip

 

لنز دوربین مداربسته ip در دوصورت ثابت و متغییر در بازار موجود هستند که هر دوربین تحت شبکه یا لنز ثابت دارد یا لنز متغییر.

ویژگی لنز ثابت:

فاصله کانونی ثابت(هرچقدر فاصله کانونی کمتر باشد زاویه دید بیشتر است)
زاویه دید ۷۰ درجه 
ویژگی لنز متغیر یا وریفوکال:

فاصله کانونی قابل تغییر دارند 
زاویه دوربینقابل تنظیم
انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه
دوربین مداربسته تحت شبکه به چهار گروه اصلی تقسیم می شوند:

1- دوربین مداربسته ip دام (Dome)

دوربین های دام، گنبدی شکل بوده و معمولا بر روی سقف و کنج دیوار نصب می شوند. مهم ترین ویژگی دوربین دام ابعاد کوچک و زاویه دید گسترده آن است، چرا که میتوان بدون جلب توجه محیط را زیر نظر داشت.

2- دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)

دوربین مداربسته ip اسپید دام همان نسخه پیشرفته تر دوربین دام است که قابلیت چرخش به طرفین را دارد و از این رو به آن دوربین گردان نیز میگویند. این دوربین ها میتوانند تصاویر را 12 برابر بزرگتر از حد معمولشان نشان دهند و هیچ نقطه ی کوری ندارند. دوربین های اسپید دام ip بر خلاف نسخه های آنالوگ آن نیازی به کابل های انتقال سیگنال ندارند.

3-دوربین مداربسته ip بولت (Bullet)

دوربین بولت ظاهری استوانه ای دارد و برای استفاده در فضاهای باز و بیرونی و مناسب است. این دوربین ها را معمولا بر روی دیوارها، میله ها و پایه ها در فضای آزاد نصب میکنند. اگر از دوربین مداربسته ip بولت استفاده میکنید برای جلوگیری از آسیب و خرابی آن حتما از روپوش فلزی استفاده کنید.

4-دوربین مداربسته تحت شبکه صنعتی (Box)

نوع خاصی از دوربین های باکس که در مقاله دوربین مداربسته صنعتی کاملا راجع به آن صحبت کردیم، ip هستند. دوربین مداربسته باکس از آنجایی که لنز ندارد، عمدتا زمانی استفاده می شود که نیاز به یک دوربین ویژه با قابلیت های اختصاصی داشته باشید. بر روی دوربین مداربسته ip جعبه ای می توان انواع لنز دید در شب، مادون قرمز، حساس به گرما و غیره با توجه به نیاز کاربر نصب نمود.

قیمت دوربین ip
برای اطلاع از قیمت دوربین تحت شبکه کافیست با کارشناسان ما با شماره تماس  ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در تماس باشید.

سوالات متداول
1- دوربین مداربسته ip چیست؟ دوربین های که تصاویر آنها را میتوان به سادگی در بستر اینترنت انتقال داد.

2- برای ضبط تصویر دوربین مداربسته ip از چه دستگاه هایی استفاده میشود؟ برای ضبط تصویر دوربین های IP باید از دستگاه NVR یا XVR استفاده کنید.

3- برای دوربین ip از چه کابلی استفاده میشود؟ کابل شبکه که توانایی انتقال برق، تصویر و صدا را به صورت همزمان دارد.

جمعبندی
دوربین مدار بسته ip سری پیشرفته ای از دوربین مدار بسته می باشد که برخلاف دوربین های آنالوگ، از شبکه اینترنت برای انتقال تصویر و اطلاعات استفاده می کند. نصب آسانی دارد و شما از همه انواع گردان، صنعتی و… آن میتوانید استفاده کنید.

sourse:negaco.com


برچسب: دوربین ip، دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین مدار بسته تحت شبکه، دوربین مدار بسته ip،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۵:۳۰ توسط:سارا امیدی صدر موضوع: نظرات (0)