اجتماعي اجتماعي .

اجتماعي

اعتماد به نفس

تقويت اعتماد به نفس كودكان - بخش ششم

بگوييد كه احساسات آنها را درك مي كنيد يا از كلماتي مانند هميشه و هرگز در برخي مواقع بحراني و حياتي كه نشان دهنده مسلم بودن است، استفاده كنيد. مطمئن باشيد هرگز با تهديد كردن و تحقير كردن فرزندتان به نتيجه مطلوب نخواهيد رسيد تنها اعتماد به نفس را در آنها ميكشيد. به طور مثال در روز تولد فرزندتان با يك ماژيك بر روي آينه حمام بنويسيد، تولدت مبارك، و يا بشقابي را براي كودك خود تهيه كنيد و در مراسم هاي خاص از آن استفاده كنيد اين كار اعتماد به نفس او را بالا ميبرد. سعي كنيد با رعايت بهداشت فردي و اعتماد به نفس از بيماري هاي مقاربتي و همچنين عفونت ها نيز جلوگيري كنيد. سعي كنيد در اظهار نظر هاي خود، بدون اينكه تهاجمي عمل كنيد و شخصيت ديگران را زير سوال ببريد قاطعانه سخن گفتن را تمرين كنيد. آن ها اعتقاد دارند اينكه متوجه شويد چه چيزي درست است، بسيار مهم تر از اين است كه حق با شما باشد. در حالي كه به محض اينكه به ارزش هاي خود واقف شويم، در موقعيتي قرار مي گيريم كه مي توانيم افق ديد خود را گسترش دهيم. به شما تبريك مي گم كه براي آموزش و رشد خودتون ارزش قائل هستيد.

آموزش زبان انگليسي از 4 سطح پايه، مقدماتي، متوسط و پيشرفته تشكيل شده است. اگر از بدن خود راضي نباشيد، حتي در هنگام صحبت كردن با ديگران نيز دچار مشكل مي­شويد چرا كه زبان بدنتان هم به همان شكل معيوب خواهد بود. يادگيري زبان انرژي جدي مي خواهد. شروع كردن آن كار طول مي كشد و هيچوقت نمي توانيد آن كار را شروع و به اتمام برسانيد. اعتماد به نفس عبارت است از احساس ارزش­مند بودن، اين احساس از مجموعه افكار، احساس­ها، عواطف و تجربيات­مان در طول زندگي ناشي مي­شود و داشتن اعتماد به نفس سالم يك نياز اساسي انسان است و چيزي است كه ما پيوسته براي رسيدن به آن تلاش مي­كنيم. كليد حل بسياري از مشكلات فردي و اجتماعي عزت نفس يا به عبارت بهتر حرمت نفس است. پيشنهاد مي كنيم يك قدم درست خارج از محدوده آرامشتان برداريداين روش به شما كمك مي كند تا از محدوديت هايي كه براي خودتان ساخته ايد بيرون بياييد.شايد به نظر غير ممكن بيايد اما عملي است .پس اگر احساس اعتماد نداريد حداقل جوري رفتار و تظاهر كنيد كه انگار كوهي از توانايي و استعداد هستيد و بر حسب آن رفتار كنيد و اين باعث مي شود در مدت خيلي كم به يك اعتماد به نفس واقعي دست يابيد.

كودكان يا نوجوانان فراري كساني هستند كه حداقل يك شب بدون اجازه والدين خانه را ترك كنند. جامعه آماري، 100 نفر از جوانان دختر (18-12) ساله شهر اصفهان بوده­اند كه به نوعي خانه خود را به قصد فرار ترك نموده­اند به طوري كه ترك اين افراد به مدت يك روز يا بيشتر باشد. بين ميزان اعتماد به نفس و مهارت­هاي اجتماعي دختران فراري 18-12 ساله شهر اصفهان رابطه مستقيم دارد. در اين مقاله به بررسي رابطه ميان مهارت­هاي اجتماعي و اعتماد به نفس با كاهش فرار از خانه دختران 12 تا 18 ساله شهر اصفهان پرداخته شده است. داشتن اطلاعات لازم در زمينه هاي علل كاهش اعتماد به نفس، راه هاي افزايش اعتماد به نفس و مشكلاتي كه از نبود اعتماد به نفس ناشي مي شوند، براي مربيان و معلمان كه در تعليم و تربيت دانش آموزان نقش دارند، لازم و ضروري است. بنابراين بايد اعتماد به نفس را در دوره ي كودكي در دانش آموزان به وجود آورد و ان را تقويت كرد. اين دانش آموزان به اندازه كافي هنگام اشتباه كردن در بين همسالان و در مدرسه، حس شرم را تجربه ميكنند و احساس شرم دارند كه چرا نتوانستند از پس آن موضوع يا درس و يا نكته برآيند، حال آنكه اگر اين اشتباهات به صورت صوت و يا ويدئو منتشر و رسانهاي نيز شوند، احساس حماقت شديدي به آنها دست ميدهد.

اگر چه همه كودكان به طور ذاتي ورزشكار، هنرمند يا محبوب نيستند، بلكه هر كودكي به نوبه خود قدرت و توانائي خاص خود را دارد و شما به عنوان والدين او بايد متوجه چنين نيرو و استعداد فرزندتان باشيد و براي اين كه كودكان بتوانند به راستي خود را باور كنند، بايد خود به تنهايي موفقيت را تجربه كنند. اما اگر در اين مدت فرزندتان هيچ تلاشي براي تجربه يك موقعيت جديد نداشت نياز به بررسي وجود دارد و احتمالا عاملي مانع اين كار شده است و مشكلي وجود خواهد داشت. ۷- سعي كنيد اشتباه كودكان را با تجربه كردن خودشان، برطرف كنيد. مادامي كه خودمان را نشناسيم و تفاوت اين دو مفهوم اساسي را نفهميم، شايد به اشتباه فكر كنيم اعتماد به نفس بالايي داريم؛ در حالي كه شايد اصلا اينطور نباشد! آيا اعتماد به نفس بالا نشانه ي غرور است؟ واژگان كليدي:فرار از خانه، اعتماد به نفس، مهارت­هاي اجتماعي، دختران نوجوان. زنان با اعتماد به نفس، به اندازه كافي قوي هستند كه اگر رابطهي عاطفيشان با شكست مواجه شد خود را نجات دهند. فرار دختران به عنوان يكي از چالش­هاي اجتماعي نياز به مديريت قوي اجتماعي در زمينه آسيب­هاي اجتماعي دارد.

گاهي اوقات افراد اهميتدادن به خود را با خودخواهي يكسان ميدانند، درحالي كه اين تصوراشتباهي است، حتي براي كمك به ديگران، اول از هر چيز بايد خودتان را قوي و شايسته تربيت كنيد. آن ها در حين صحبت ديگران، به خوبي گوش مي دهند و در ميان حرف هاي آن ها حرف نمي زنند. با قاطعيت صحبت كنيد: سخنرانان بزرگ با اطمينان و قاطعيت و با لحني ثابت و ريتميك حرف مي زنند. هرگز صحبت آنها را قطع نكنيد. با اين حال بعضي مردم هرگز به خودانگاره­اي كه بتوانند با آن احساس راحتي كنند نمي­رسند و تا ابد زندگي­شان بر اثر شك­هايي كه نسبت به خود دارند دستخوش ناراحتي و عذاب مي­شود. خوب، نه واقعاً ولي نميدانم چرا بعضي وقتها فكر ميكنم مدرسه رفتن فايدهاي ندارد. به اين فكر كنيد همه ما انسانيم و در حقيقت همه ما مخلوقات يك خداي قادر مطلق هستيم. تيم حريف در نيمه نخست بيامان دويد و بازيكنان ما را هم وادار به دويدن كرد. با اين كار به او اجازه مسئول بودن روي اعمالش را مي دهيد. اگر بعضي اوقات شما چيزي مي گوييد يا كاري را بدون دليل براي مدت ها انجام مي دهيد و نتيجه اي نمي گيريد، كمي تأمل كرده و به روش هاي ديگري كه مي توانيد انجام دهيد فكر كنيد، بدون هيچ درگيري و كشمكشي به نتيجه مطلوب و دلخواه خواهيد رسيد.

قوي، قدرتمند و پر انرژي باشيد.9- سر خود را بالا نگه داريد.اين كار باعث ميشود جريان خون از قلب به مغز (خون شرياني) و از مغز به قلب (خون وريدي) به آساني انجام پذيرد. سر يك فرصت مناسب، با همسرتان صحبت كنيد و از علايق و نظرات او مطلع شويد. اگر مادر سارا به اندازه او خجالتي بود، اگر همسر و رئيس او مي گفتند كه در چشمان افراد نگاه كن و صحبت كن، چه احساسي داشت؟ به جاي فرياد زدن و تنبيه كردن، بهتر است كه با او در مورد آنچه كه به سريع تر آماده شدن او كمك مي كند، صحبت كنند. تقويت عزت نفس فرزندان عزت نفس، اعتماد بهنفس و خودباوري، ويژگيهاي ضروري هستند كه فرزندان براي تبديل شدن بهبزرگسالاني متكي بهخود نياز دارند. در اين پژوهش اين فرضيه مورد بررسي قرار مي­گيرد كه آيا بين ميزان اعتماد به نفس و مهارت­هاي اجتماعي دختران فراري رابطه وجود دارد؟ R2 به دست آمده است و اين مقدار نشان مي­دهد 417/0 درصد تغييرات در مهارت­هاي اجتماعي به اعتماد به نفس افراد مربوط است و بقيه به عوامل ديگر بستگي دارد. حس موفقيت و غرور آنها، باعث عزت نفس بيشتري شده تا در آينده بهتر بتوانند با مشكلات دست و پنجه نرم كنند.

افراد مبتلا به عارضه اعتماد به نفس كاذب براي دفاع از خود در برابر ديگران از حس خود بزرگ بيني استفاده مي كنند كه دليل آن حس كمبود در كودكي است. برخي ديگر هم هستند كه اعتماد به نفس كاذب دارند. مسئله اي كه بيشتر والدين با آن روبرو هستند اين است كه تمايل دارند خيلي سريع فرزندانشان را از مخمصه نجات دهند. همچنين صادق بودن براي كودكان خيلي اهميت دارد. » اين جمله واقعا حقيقت دارد. البته اين جمله بدين معنا نيست كه تمام مسائل خصوصي و شخصي و يا مسائلي كه به احساسات آنها لطمه مي زند يا خارج از ظرفيت آنها مي باشد را به طور كامل بازگو كنيد، بلكه از گفتن بعضي از مسائلي كه خارج از تحمل آنهاست، صرف نظر كنيد. 83. يك دوست واقعي كسي است كه شكستهاي شما را ناديده ميگيرد و موفقيت شما را تحمل ميكند! زماني كه خودتان را بشناسيد و بدانيد چه چيزي شما را جذابتر ميكند هم متوجه ميشويد كه چگونه اعتماد به نفس خود را افزايش دهيد و هم براي اطرافيان به فردي جذاب تبديل ميشويد، لزومي نداريد به تمام اين افراد علاقمند باشيد، مهم اين است كه شما فردي جذاب و با اعتماد به نفس جلوه كنيد.

در اين رويكرد، توجه به خصوصيات شخصيتي به عنوان توضيحي براي رفتار فرار از خانه در نظر گرفته شده است كه مهارت­هاي اجتماعي و اعتماد به نفس از آن جمله­اند. تركيبات فعال موجود در اين ماده غذايي شگفت انگيز قادر است تا با استفاده از مكانيسم هاي مختلف موجب كاهش اشتها و افزايش متابوليسم سلولهاي چربي شده و به عنوان گياهي معجزه گر ظاهر شود. در مطالعه اسميت (2004) نشان داده شد كه آموزش مهارت­هاي زندگي به طور قابل توجهي منجر به كاهش مصرف الكل و مواد مخدر درجوانان مي­گردد. نوع ديگر از تفكر است، كسب اين مهارت به ما مي­آموزد تا هرچيزي را به سادگي و دربست قبول يا رد نكنيم ابتدا در مورد آن موضوع سؤال و استدلال كنيم سپس بپذيريم يا رد كنيم.كساني كه از تفكر نقادانه برخور دارند فريب ديگران را نمي­خوردند و به راحتي جذب گروه­ها و افراد و مواد مخدر نمي­شوند چرا كه همواره با سؤال كردن به عاقبت كار مي­انديشند. شايد در ابتدا اگر با لبخندزدن شروع كني بهتر باشد و كم كم با اين كار خود را براي سلام كردن آماده مي كني» .

اين دو چيز ابتدا امنيت و سپس آرامش است. به علاوه روي صدها نفر از دو جنس و در همه شرايط بارها اجرا شده و به دين وسيله اعتبار و روايي آن­ها مورد تأييد قرار گرفته است. اعتبار و روايي اين آزمون­ها در هيچ موردي كمتر از 70% نبوده است. فكر كردن مهارتي است كه از كودكي مي­آموزيم. چيزي درباره ترنسبودن نميدانستم و فكر ميكردم تنها فردي هستم كه چنين احساساتي دارم. هر دفعه به آن نگاهي بيندازيد و به فكر افزايش آن باشيد. براي اين 15 ساعت آموزش، انگار كه براي هر ساعت فقط و فقط كمتر از 70 تومان ميپردازيد! گاهي اوقات شك و ترديد نسبت به انجام دادن هر كاري بيشتر از هر چيز ديگري انگيزه شما را نسبت به انجام آن كاهش مي دهد، از اين رو به جاي ترديد كافي است براي انجام آن اقدام كنيد. روش ديگري كه براي برطرف كردن چين و چروكهاي ايجاد شده در اثر لبخند وجود دارد، ليفت صورت با نخ است. اگر شما در رفتارتان تجديد نظر كنيد، فرزندتان نيز درست مثل شما سعي مي كند هنگام رويارويي با مشكلات زندگي از روش هاي متفاوتي استفاده كند تا بتواند بر آنها پيروز شود. ۳-اغلب به هنگام برخورد با وظايف مشكل يا جديد، گريه مي كند. 

در حقيقت در مهارت برقراري رابطه موثر ميخواهيم شيوه صحيح يك ارتباط كلامي و غيركلامي را بياموزيم تا بتوانيم نظرها، عقايد، خواستهها، نيازها و هيجانهاي خود را بهطور صحيح ابراز كرده و به هنگام نياز از ديگران درخواست كمك و راهنمايي كنيم. مهارت تفكر خلاق به ما كمك مي­كند تا در مواجهه با حوادث ناگوار چه گونه احساسات منفي خود را به احساسات مثبت تبديل كنيم. NLP با مجموعهاي از تكنيكهاي شگفتانگيز خود به ما كمك ميكند تا پيامهاي دروني هيجانات را شناسايي كنيم و در سريعترين زمان ممكن هيجانات منفي را از بين ببريم. مهارت تصميم­­گيري به ما كمك مي كند تا با اطلاعات و آگاهي كافي با توجه به اهداف واقع­بينانه خود از بين راه­حل­هاي مختلف بهترين راه­حل را انتخاب كرده و به كار بگيريم وپذيراي پيامدهاي آن نيز باشيم. فراگيري اين مهارت به ما كمك مي­كند تا استرس­هاي مخالف و اثرات آن را شناخته و راه­هاي كاهش و يا مديريت بر آن­ها را كسب نماييم. كسب اين مهارت به ما مي­آموزد براي درك موقعيت ديگران چگونه به سخنان آنان فعالانه گوش دهيم و چگونه ديگران را از احساس و نيازهاي خود آگاه نماييم تا ضمن به دست آوردن خواسته­هاي خود طرف مقابل نيز احساس رضايت نمايد.

اگر فرزندتان احساس كند كه سؤال هايش احمقانه و خسته كننده به نظر مي رسد، از مطرح كردن آنها منصرف مي شود. طبق جدول زمان بندي شده حتي اگر ۱۵دقيقه در روز توجه كامل خود را به فرزندتان معطوف كنيد كافي است. قوانين آرام و ثابتي در مورد غذا خوردن كامل يا دست شستن پيش از غذا كار را راحت مي كند. والدين بايد خيلي با اين مسائل راحت تر برخورد كنند به طور مثال اگر فرزندتان براي سومين بار شيرش را روي صندلي مي ريزد، خود را كنترل كنيد و به خود بگوئيد كه اين كار براي كودكان در اين سن طبيعي است و با بزرگ شدن آنها، اين مسئله نيز حل مي شود. او براي قبول شدن در اين امتحان به چند كلاس آموزشي و كارآموزي رفته و 2 مهارت جديد و يك دانش تئوري را ياد ميگيرد. البته پذيرفتن فرزندتان، همان گونه كه هست بدين معنا نيست كه همه رفتارهاي بد او را قبول كنيد، بلكه او را درك كرده و به او كمك كنيد تا تغيير روش دهد و بتواند اعتماد به نفس خود را تقويت كند. همچنين قبول مي كنيم كه يك كودك ۳ ساله هم مي تواند در خانه مسئوليت پذير باشد، به شرطي كه كار شاقي نباشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۳:۱۹ توسط:سارا اميدي صدر موضوع: نظرات (0)

پولسازي

چهارراه پولسازي (گامهاي خود را استوار برداريد)

اگر در يكي از دوره هاي آموزشي  براي مثال ، دوره پولسازي شركت كرده ايد لطفا ديدگاه و نظرات خود را در پايين اين صفحه براي ديگران كاربران به اشتراك بگذاريد؟ هر چه بيشتر به ديگران آموزش ميدهم خودم هم بيشتر ياد ميگيرم. يكي از ايده هاي كسب درآمد در منزل براي زنان بسيار مناسب ميباشد و ما به بررسي بيشتر آن خواهيم پرداخت، ايده طراحي و نقاشي بر روي سفال ميباشد. ۳ - داره اقرار ميكنه كه تو يه گروهي هست كه يكي از ايتماش اينه كه ميگه بايد مبلغ حداقل ۵ ميليارد داشته باشيد تا بتونيد وارد گروه بشيد و … هدف او از تأسيس مؤسسهي بينالمللي آموزش تجارت و پولسازي ، خارج كردن فوتوفنِ ايجاد كسبوكارهاي موفق و ترفندهاي پول از دست گروهي معدود از ثروتمندان و ياددادن آن به ديگر اقشار جامعه بود. مجيد انصاري، مدل معروف ايراني است كه از سال 1380 تا امروز در عرصه مدلينگ ايران و سطوح بينالمللي فعال است.

رابرت كيوساكي از پا ننشست و كسبوكارِ توليد پولسازي مردانهي خاصي را آغاز كرد كه بهزودي به يك كالاي مالتي ميليون دلاري در تمام آمريكا و اروپا و بخشي از كشورهاي آسيايي تبديل شد، سپس مؤسسهي بينالمللي آموزش تجارت و سرمايهگذاري را تأسيس كرد. حتماً يك تجارت جانبي براي خود دست و پا كنيد. تصادفي نيست كه خردگرايي مكتب دكارت نيروهاي تكامل تاريخي را هرگز نميديد و آنچه را در مورد گذشته به كار ميبرد، برنامهاي براي آينده اعلام ميكرد و ميگفت آدمي بايد با علم و وقوف كامل به آنچه ميكند، تا جايي كه در توان عقلي اوست دست به طراحي تمدن و نظم اجتماعي بزند. شركت Snapp (تاكسي ياب سابق) در يك سال پيشرفت بسياري داشته و انتظار مي رود مورد استقبال بيشتري نيز قرار گيرد. همه اين موفقيتها، رابرت كيوساكي را به نوشتن كتابها و مقالات بيشتري تشويق و ترغيب كرد. فرض را بر اين بگيريم كه سايه جنگ بر كشور نباشد اما همين قدر كه كشوري در صحنه بين الملل تهديدكننده صلح و امنيت باشد براي آن از لحاظ سياسي، اقتصادي و سرمايه گذاري بسيار مضر خواهد بود. با عرض سلام و احترام افرادي كه تمايل به كسب درآمد دلاري دارند ميتوانند با ثبت نام در صندق هاي سرمايه گذاري شروع به فعاليت كنند و آخر ماه سود خود را بر اساس دلار(تتر) دريافت كنند،چون قيمت دلار نسبت به ريال زياد شده در نتيجه سود شما پايان هر ماه هم زياد هست.براي كسب اطلاعات بيشتر بعد از ثبت نام با پشتيبان آنلاين سايت تمام سوالات و نحوه فعاليت در صندق سرمايه گذاري مطرح كنيد.براي شروع وارد لينك زير بشويد.

كيوساكي معتقد است كه در عصر فعلي كه عصر اطلاعات است توصيههاي قديمي از قبيل «به دانشگاه برو، شغلي براي خودت دست و پا كن، پول پس انداز كن، همه بدهيها و قرض هايت را پرداخت كن، براي طولاني مدت سرمايه گذاري كن، در چند زمينه مختلف سرمايه گذاري كن و… امروزه اما، ما در عصر ديگري زندگي ميكنيم و بايد اطلاعات خودمان را به روز كنيم. هر نقدي كه با ادبيات محترمانه باشد، ما استقبال ميكنيم. شايد در اين راه مجبور باشيم كه سختيها و دشواريهاي بسياري را تحملكنيم، اما در انتهاي راه به هدف والايي دست پيدا ميكنيم. به عبارتي در دنياي پيچيده امروز، چه بهتر كه كلاف زندگيمان در هم نپيچد و زندگي سادهتري داشته باشيم تا ذهنمان هم آزادتر باشد. يكي ديگر از پرتكرارترين سوالاتي كه از من پرسيده مي شود اين است كه آيا براي كسب درآمد اينترنتي حتما بايد سايت داشته باشيم يا نه؟

يكي ديگر از كتابهاي آقاي رابرت كيوساكي از سري كتابهاي پدر پولدار «كتاب چهارراهِ نقدينگي پدر پولدار» است كه در آن به مفاهيم اصلي آموزشهاي مالي و روشهاي مختلف كسب درآمد افراد مختلف در جامعه ميپردازد. به تدريج شروع به يادگيري مسائل مختلف كنيد و هز زمان مشخصي را براي يك موضوع مشخص، در نظر بگيريد. در اين مركز ، كفش هايي خاص ; برطبق سايز واقعي پا و با طرح و رنگ دلخواه بر اساس نظر مشتري دوخته مي شود. اگر موقعيت خوبي داشته باشيد و يك رزومه قوي با گواهينامههاي مربوطه داشته باشيد، مردم از خدمات شما حمايت ميكنند و براي جذب مشتري در هر زمان و بدون توجه به هزينهها تلاش زيادي لازم نخواهد بود. اما مشكل اين است كه فقط تعداد معدودي از افراد حاضرند بهايش را بپردازند.” او در زمانهاي كه بيشتر از هر زمان ديگري در طول تاريخ، راه براي ثروتمند شدن وجود دارد؛ مهارت سرمايهگذاري و توسعه اندوخته مالي، و بهايي كه بايد در اين راه بدهيد را به شما نشان ميدهد. اين تور مخصوص پنج شنبه و جمعه ها مي باشد; بسته به تعداد نفرات يك ميني بوس يا اتوبوس وجود دارد كه بنا به درخواست بازمانده ها به قطعه هاي مختلف بهشت زهرا سر مي زند و به هر كجايي كه در نظر باشد مي رود.

بر خلاف يك توزيع آماري استاندارد (كه اكثريت افراد در آن در نزديكي ميانگين نمودار قرار دارند و انحرافهاي زياد از ميانگين به ندرت اتفاق ميافتد) توزيع پارتو با يك مقدار بسيار زياد در مبدا شروع ميشود، تحدبي در وسط ندارد و سپس به آهستگي به سمت انتهاي ثروتمند نمودار نزول ميكند كه نشانگر اين واقعيت است كه تعداد انگشت شماري از افراد بي نهايت ثروتمند سهم بالايي از ثروت هر كشور را در اختيار دارند. حالا ميدونم كه S يا كارفرما چطوري ميتونه بياد سمت راست جدول وتبديل بشه به يه I يا سرمايه گذار. اينترنتي شدن خريدها باعث شده است تا كسب و كارهاي سنتي و مغازهدارها به سمت فروش آنلاين بيايند و درآمد چند برابري كسب كنند. پولسازي موضوعي بسيار مهم و سرنوشتسازي است زيرا افراد بسياري روياي ثروتمند شدن دارند و با اينكار، ميخواهند كيفيت زندگي خود را دگرگون كنند. اين ايده براي راه اندازي كسب و كار با سرمايه كم اين است كه اگر تواناييهاي گرافيكي داريد، بايد بدانيد مشتريان بسياري براي كسب و كارشان بهدنبال لوگو، طراحهاي گرافيكي و كارهاي هنري هستند.

چون اگر به قول خودشون اينقدر وضع ماليشون خوب هست كه 30 ميليون براش اصلا پولي به حساب نمياد و نيازمند اين پولها نيست و براي كارهاي خير انجام ميده بايد وقتي افرادي ندارن و يا باورهاشون به اندازه اي نيست كه پول را قبلش بدن زياد نسبت بهشون سخت گير نباشه و خودشون قانون بخشش را رعايت كنند. تميز كردن استخر شايد از معدود كارهاي ليست ما باشد كه نيازمند تخصص خاصي نيست و تنها به دقت عمل و قواي جسماني نيازمند است. شما براي ايجاد كسب و كار ساخت عروسك هاي بافتني نيازمند سرمايه بسيار زيادي نيستيد و ميتوانيد با امكانات بسيار اندكي فعاليت خود را شروع كنيد و سپس به گسترش فعاليت كاري خود بپردازيد. پس از آشنايي كامل با مفاهيم آموزش مالي بهخوبي درخواهيد يافت كه راهحل مشكلات مالي، تغيير شغل و يا شغل دوم نيست بلكه تلاش براي تغيير ربع كاري در چهارراهِ نقدينگي است. خوب است بدانيد كه، قبل از نگارش كتاب پدر پولدار، پدر بيپول كيوساكي بازي چهارراه پولسازي ۱۰۱ را طراحي كرد و توانست در قالب يك بازي آموزشهاي مالي را براي همه مردم توضيح دهد.

حتي ايده اي را معرفي كرديم كه بدون سرمايه مي توان درآمد بالاي ۱۰ ميليون در ماه داشت آن هم با انجام دادن كار ساده اي خدماتي و مديريت آن با تلفن. شما با هر ميزان درآمد و دارايي و هر نوع شغل و كسبوكار؛ (حتي درصورتيكه بيكار باشيد) با استفاده از آموزشهاي اين كتاب و دانلود كتاب صوتي ياد خواهيد گرفت كه چهكار كنيد و چه نوع كاري داشته باشيد تا بهجاي اينكه شما براي پول كاركنيد؛ پول براي شما كار كند! كاري كه دكتر با ما مردم معمولي كرد اينحوري بود كه گويي ظرف غذايي رو جلوي گرسنه اي گذاشت و گفت بخور ببين چقدر خوشمزه است و بعد كه گرسنه مزه اش رو تائيد كرد گفت حالا پولش بده تا غذا رو كامل بهت بدم بخوري. منظور ما از اين فرصتها كسب درآمد است. منظور من از آن هدف والا، آرامش و آزادي است كه به دست ميآوريم. درباره كتاب فراتر از من: مؤلفان: محمد ، نفيسه محمد چرا همايش فراتر از من را اجرا كرد ؟ چراكه با داشتن يك صندوق اضطراري، كم كم شروع به صرفهجويي و پسانداز ميكنيد و در مواقع خاص و اضطراري، يك بودجه دست نخورده داريد كه شرايط شما را پوشش داده و از توسل به بدهي جلوگيري ميكند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۱:۰۳ توسط:سارا اميدي صدر موضوع: نظرات (0)

تصوير سازي ذهني

0 تا 100 تصوير سازي ذهتي + مثال متنوع ✔️

هم­چنين نتايج تحقيق حاضر در راستاي نظريۀ آمايۀ توجّه ـ برانگيختگي يا آمادگي تصوير سازي ذهني مي­باشد، اين نظريه، تلفيقي از ابعاد شناختي نظريۀ يادگيري نمادين و ابعاد فيزيولوژيكي نظريۀ رواني - عصبي - عضلاني مي ­باشد. نظر به كاربرد روزافزون آزمون آمادگي رواني انستيتوي ورزش استرالياي جنوبي( hcysP ISAS ) براي سنجش مهارتهاي رواني و ورزشكاران ايراني، محقق بر آن شد تا روايي و پايايي اين پرسشنامه را بسنجد.به اين ترتيب، پرسشنامه مزبور روي 337 نفر ورزشكار درجه يك كشور اجرا شد.نتايج نشان داد:در پرسشنامه hcysP ISAS بين پرسشهايي كه انگيزش را ميسنجد، هماهنگي دروني وجود داشت و اين هماهنگي بين پرسشهايي كه تمركز، كنترل حالتهاي رواني، اعتماد به نفس، تصويرسازي ذهني و هدفمندي را ميسنجيد نيز موجود بود.ضريب آلفاي گرونباخ در عامل انگيزش 7774/0، در عامل تمركز 7599/0، در عامل اعتماد به نفس 7033/0، در عامل كنترل حالتهاي رواني 6901/0، در عامل تصوير سازي ذهني 8923/0 و در عامل تعيين هدف 8224/0 بود.پرسشهاي 6، 27 و 38 پاياني نامطلوبي داشت و به بازنگري احتياج دارد.اصلاحيه سه پرسش فوق پيشنهاد شده است.در اين پرسشنامه عناصر در برگيرنده پرسشها از شش عامل فوق اشباع شده بود؛به اين مفهوم كه در عوامل اصلي روايي وجود داشت و سؤالهاي پرسشنامه براي سنجش مؤلفههاي ادعا شده مناسب بود.

استفاده از تصوير سازي ذهني وسيله مناسبي براي نيل به آرامش رواني و تحقق يافتن يادگيري و اجراي موفق يادگيرنده است و در كل تغييرات مناسبي را در رفتار حركتي ايجاد ميكند. امواج "آلفا" : حالت آرامش و استراحات ذهن و جسم نظم قابل توجهي دارند و فركانس بين ۴تا۱۳ سيكل ثانيه. امواج "تتا" : خواب سبك با فركانس ۶ تا۷ سيكل ثانيه. امواج "لاندا" : خواب عميق فركانس كمتر از ۵/۳ سيكل در ثانيه. اين بدين معناست كه چه در زماني كه بيدار هستيد و چه در زماني كه در خواب هستيد، ناخوداگاه هوشيار است و همه چيز را در نظر دارد. يك كارآزمايي كنترل شده كه قبلا انجام شده بود، استفاده از هيپنوتراپي را براي كاهش وزن در افراد مبتلا به آپنه انسدادي خواب بررسي كرد. ورزشكاران همچنين مي توانند از تصوير سازي ذهني براي يادگيري استراتژي استفاده كنند. بشر از آغاز تا پايان زندگي به صورتهاي مختلف با فرآيند يادگيري در ارتباط بوده است و دائماً به نوعي در حال يادگيري دانش مهارتهاي مختلف ميباشد .

در داستان¬هاي قبلي»نفر» بود كه به واگرا انديشي و مذهب گريزي مي پرداخت اما در اينجا «گروه» است.به نظرم در اين¬جا با اصالت گروه روبرو هستيم به جاي اصالت فرد. هدف از تحقيق حاضر مقايسهء تاثير سه نوع تمرين بدني،تصويرسازي شناختي همراه با تمرين بدني،و تصويرسازي انگيزشي همراه با تمرين بدني بر عملكرد،يادداري و انتقال مهارت پرتاب آزاد بسكتبال بود.هفتاد و هشت دانشجوي دختر از دانشگاه علوم پزشكي كه واحد تربيتبدني را اخذ نموده بودند و سابقه شركت در بسكتبال را نداشتند،بر اساس نتايج پرسشنامههاي تواناي تصويرسازي حركتي،تواناي تصويرسازي ورزشي،و نمرات پيشآزمون به روش انتساب تصادفي طبقهاي در سه گروه قرار گرفتند.گروههاي تصويرسازي علاوه بر يادگيري مهارت پرتاب آزاد بسكتبال، تصويرسازي را نيز تمرين كردند و همه گروهها در پيشآزمون مهارت،هيجده جلسه تمرين،و آزمونهاي يادگيري شركت كردند.تحليل واريانس با سنجشهاي تكراري در جلسات اكتساب بين گروهها تفاوتي را نشان نداد.اما تحليل واريانس يكراهه در آزمونهاي يادگيري برتري گروه تصويرسازي شناختي را نشان داد.اين يافتهها نشان داد كه كاركرد شناختي تصويرسازي در مقايسه با كاركرد انگيزشي تصويرسازي باعث يادگيري بهينه تكليف ميشود. شركت كننده ها در گروه هاي تصوير سازي طي 6 جلسه و هر جلسه 20 پرتاب بدون تصويرسازي و 20 پرتاب همراه با تصويرسازي انجام دادند.

روش اجراي تصويرسازي ذهني جهت انجام هر مهارت با عضو مخالف:در اين مرحله مهارت نوشتن با دست مخالف آموزش داده ميشود . در مورد بقيه مهارتها هم دقيقاً به همين صورت است .با استفاده از دو سمت بدنتان و اعضاء مخالف، در بدنتان احساس تعادل ميكنيد، قدرتتان چند برابر شده و با فعاليت دو قسمت بدنتان دو نيمكره مغز فعال شده و توانائي فكري و ذهنيتان فوقالعاده افزايش مييابد .با تمام توضيحاتي كه داده شد شايد بگوئيد تمام اين مطالب را قبول ميكنيم ولي استفاده از هر دو سمتبدن و اعضاء آن مخصوصاً در انجام مهارتهاي ورزشي بسيار سخت و در بعضي مواقع غير ممكن است . هر يك بايد كار خودش را انجام دهد. در تصوير سازي ذهني بايد احساس تان خوب باشد سعي كنيد وقتي به خواسته و هدفتان فكر مي كنيد به احساس تان را بهتر و بهتر كنيد. براساس قانون جذب وقتي به هر چيزي فكر مي كنيد، در واقع در حال فرستادن ارتعاشاتي به كائنات و جهان هستي هستيد. ضمير ناخودآگاه شما در هر لحظه از شبانهروز، كاملاً زمان دقيق را ميداند. هرچند دسترسي خودآگاه شما به زمان در سطح هوشياري عادي و روزمره تقريباً محدود است، اما بدن و ذهن ناخودآگاه شما حتي اگر در جايي كاملاً تاريك و بدون دسترسي به جهان بيرون زنداني شود، كماكان به ساعت دقيق دسترسي دارد.

ذهن مي تواند تصوير سازي ذهني بسياري انجام بدهد. تصويرسازي نه يك رمز است و نه يك افسون و جادو بلكه قابليتي است نهفته در وجود انسان كه بسياري از افراد در پروراندن آن كوتاهي ميكنند و فقط برخي از قهرمانان بزرگ آن را به بالاترين حد خود رساندهاند. » پيرمردي را مجسم مي¬كنم كه با صورتي پر از چين و چروك، بيني بزرگ و… كمبودهاي فرد در دوران افسردگي باعث خلاقيتهاي بزرگ ميشوند. ۱۴ فكر كردن و تكرار ذهني يك تجربه باعث تقويت تصوير ذهني و تاييد بيشتر آن مي شود. محكم و قطعي و درعينحال آرام و دوستانه آن را به ضمير ضمير ناخودآگاه خود بگوييد. با ضمير ناخودآگاه خود دوستانه حرف بزنيد. جهان يك بوم نقاشي است با رنگهاي خارقالعاده و تصويري كه شما روي بوم ميكشيد. اين روش ذهني بسيار ساده است. خواستهها و اهداف خودتان را دقيقاً مشخص كنيد، دقيقاً بدانيد كه چه چيزي ميخواهيد و بعد سناريويي براي خواسته خودتان بنويسيد، به اي صورت كه به خواستهي خود رسيدهايد، بخشي از زندگي خودتان را كه بعد از رسيدن به خواستههايتان اتفاق ميافتد و دوست داريد تجربه كنيد را بنويسيد و هر زمان كه آن را مطالعه ميكند خودتان را دقيقاً در همان شرايط تجسم كنيد، احساس كنيد كه به تمام آنچه دوست داشتهايد رسيدهايد، با آنها زندگي كنيد، همهچيز را احساس كنيد، مغز تفاوت بين واقعيت تجسم را تشخيص نميدهد، اگر بهصورت مداوم اين كار را انجام دهيد جهان آن را براي شما ايجاد ميكند.

با انجام مهارتهاي ورزشي، فني، علمي و هنري با اعضاء مخالفتان احساس قدرت فوقالعادهاي يافته و در بدنتان احساس تعادل كرده و براي انجام كارهايتان نيرو و توانائيتان را به چهار برابر افزايش ميدهيد. بهترين كار عوض كردن برنامه و دستور ذهنتان است تا اين كه جسمتان با ارسال دستوري صحيح، بهترين عمل را انجام دهد و در حال حاضر بهترين روش براي تغيير يا اصلاح برنامه ذهن، استفاده از روش تصويرسازي ذهني است. نوشتن پايان نامه براي دانشجوي كارشناسي ارشد تقريباً اولين تجربۀ علمي و پژوهشي جدي و روشمند است و دانشجو با نوشتن پايان نامه در واقع راه را براي پژوهش هاي بعدي اش هموار مي كند. وقتي تجسم هدفي تمام شد، بهسراغ هدف بعدي برويد. در تمام مدتي كه اين كتاب را مي¬خوانم همه¬اش اين فكر را مي¬كنم كه اين داستان يك جورهايي داستان زندگي افرادي است كه انديشه¬هاي راسكلينكف را سر لوحه¬ي كار خود قرار داده¬اند… زماني كه در بيمارستان بستري بودند، كار راحتتر بود چرا كه خودم بر تمرين و اجراي آنها نظارت ميكردم و پيش از هر جلسه برايشان كل سيستم بدن را به صورت داستاني كودكانه توضيح ميدادم اما زماني كه خانه بودند، مرتب از طريق تلفن پيگيري ميكردم تا حتما روزي دو بار اين كار را انجام دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۶:۵۳ توسط:سارا اميدي صدر موضوع: نظرات (0)

راز موفقيت

چگونه درس بخوانيم تا در كنكور موفق شويم؟

به سمت خورسيد متمايل باشد. دقيقا بدانيد كه به دنبال چه افرادي مي گرديد. بيشتر افراد نميدانند چه ميخواهند و راز موفقيت چيست. پاسخ به سوال راز موفقيت افراد موفق چيست؟ اين سوال مناسب و درستي است. » با پاسخي كه به اين سوال ميدهيد شرايط عالي بودن را براي خودتان فراهم ميكنيد و هوشمندانه غذاهايي را برميگزينيد كه توانايي ذهني و جسميتان را بالا ميبرند و تصميمات بهتري خواهيد گرفت. بسياري از افراد راز موفقيت را در پيدا كردن شغلي با درآمد بالا مي دانند. از همين لحظه آستين ها را بالا بزنيم و دل به دريا بسپاريم و براي رسيدن به هدف اقدام كنيم و پا پس نكشيم. اگر هدف شما رسيدن به گيلان باشد اما در جاده منتهي به بوشهر باشيد، ديگر مهم نيست با چه سرعتي پيش مي رويد؛ چون به مقصد دلخواه نمي رسيد اين دقيقا راز موفقيت است! هدف گذاري: به طور كلي، افراد موفق براي به دست آوردن موفقيت، زندگي هدفمندي دارند. افراد موفق اگر به كمك فردي نياز داشته باشند، خجالت نميكشند.  Conte nt has  be​en creat ed ​by GSA Con te᠎nt Gener at᠎or Demoversion.

اگر از زواياي جديد و با دقت بيشتري به نگرش ها، اخلاق و رفتار افراد موفق نگاه كنيد متوجه مي شويد آنها چيزهايي مي دانند كه شما نمي دانيد يا به آنها توجه نداريد! بايد بدانيد كه دستيابي به راز موفقيت داراي چهار چوب هايي است كه شما بدون علم به آن چهار چوب ها و قوانين حتي نمي توانيد به راز موفقيت فكر كنيد. وقتي زندگي هميشه در حركت است تو نمي تواني يك جا بماني. ما در آنجا توضيح داديم كه چگونه با 9 گام طلايي نتيجه دشوارترين امتحانات را بطور باور نكردني تغيير دهيد و گفتيم كه چطور امتحان را كوچك ببينيد و خود را بسياربسيار بزرگ، تا استرس و ترس در شما براي هميشه ريشه كن شود و براساس توصيه هاي نفرات رتبه يك كنكور سال هاي قبل دفتر برنامه ريزي درسي خود را طراحي و اجرا مي كنيد و مي آموزيد كه راه ها و تكنيك هاي امتحان دادن بسيار آسان است و شما نيز براحتي مي توانيد از اين ابزار كمك بگيريد. Th is w as gen erat᠎ed by GSA Content Generat or᠎ Dem ov er sion !

خود را به يك حرفه محدود نكنيد چراكه ميتواند بسيار كسل كننده و خسته آور باشد. «انسانِ بلند همت تا پايهاي بلند به دست نياورد، از پاي طلب ننشيند». به شغل روياييتان دست پيدا كنيد؟ ده سال بعد در سال ۱۹۶۲ فيلم سينمايي همشهري كين ساخته اورسن ولز به عنوان بهترين فيلم تاريخ سينما انتخاب شد و اين برتري تا ۵۰ سال بعد براي فيلم دوام پيدا كرد. همشهري كين اولين فيلم بلند كارنامه حرفهاي ولز بود؛ فيلم اولي كه توسط يك كارگردان ۲۶ ساله ساخته و در تاريخ سينما ماندگار شد. به باور برخي از نظريهپردازان حوزه سينما همشهري كين سبكي جديد در فيلمسازي به وجود آورد. فيلم با مجموعهاي از فلشبكها براي يافتن راز كلمه پاياني كين پيش از مرگ، زندگي او را مرور ميكند. فرض كنيد يك ماه مانده به كنكور؛ در اين شرايط بايد مطالب را مرور كنيد و تست بزنيد و اين يك نقطه ضعف بزرگ داوطلبان است. هر شب قبل از خواب با مرور كارهاي روزانه خود ميتوانيد بابت بسياري از مسائل شكرگزاري كنيد. سقراط از مرد خواست با او به سمت ساحل قدم بزند. داستان بسياري از فيلمهاي برگمان را ميتوان در يك خط بدون پيچ و تابهاي روايي بازگو كرد اما عمق شخصيتها و جهان روانشناختي آثار او غيرقابل اندازهگيري است.

در هر صورت، بدون برنامه درس نخوانيد. تنظيم برنامه ريزي وظايف در دست و اولويت بندي را براي شما آسان تر مي كند. خواندن و تكرار كردن آموخته ه، آن را در ذهن و دل مستقر مي سازد و از فراموشي جلوگيري مي كند. در آن سال فيلم دزد دوچرخه ساخته ويتوريو دسيكا توانست در رده اول بهترين فيلمها قرار بگيرد. هنر ويژه دسيكا اين بود كه نميگذاشت فيلمهايش در دام احساسات سبك گرفتار شوند (يكي از آفات فيلمهاي جريان نئورئاليسم) و در عمل آثاري ساخت كه واجد تاثيرگذاري تاريخي بودند. پس از صحبت با برخي افراد موفق و دقت در سبك و شيوه كار كردن آنها، به اين ۱۵ ويژگي رسيديم. بسياري از كودكان و نوجوانان آرزو دارند روزي ميليونر شوند؛ پس بايد به اين بچه ها ياد داد كه با ارائه خدمات ارزشمند به ديگران مي توان به اين آرزو رسيد و ثروتمند شد. تروفو كه فيلمسازي را در اواخر دهه ۵۰ ميلادي آغاز كرده بود تا يكسال پيش از مرگش در سال ۱۹۸۴، به فيلم ساختن ادامه داد.  Post has been gener ated  by GSA Con​tent G᠎enerat​or Demover si on.

تروفو بلاخره در سال ۱۹۵۹ چهارصد ضربه را به عنوان فيلم اولش ساخت و مورد توجه جهاني قرار گرفت. حضور چند كارگردان معروف موج نو مثل تروفو و شابرول به عنوان فيلمنامهنويس، جسارت در فرم و ابداع شيوههاي جديد ساخت فيلم، فيلمبرداري در لوكيشنهاي واقعي و نزديكي به زندگي واقعي، همه از المانهايي بودند كه از نفس افتاده را به اثري مهم و الهامبخش تبديل كرد. از نفس افتاده يكي از معروفترين آثار تاريخ سينما، موج نوي سينماي فرانسه و اولين فيلمي است كه ژان لوك گدار كارگردان شاخص فرانسوي ساخته است. فيلمي كه سواي مضمون جنايي در مفهومپردازي سينمايي عشق، خانواده، جاهطلبي و خواست قدرت و چندين مفهوم كليدي ديگر بسيار موفق عمل كرده است. بسيار مهم است كه در سفر به سوي موفقيت مثبت فكر كنيد زيرا ممكن است در مواقعي احساس ناخوشي داشته باشيد. همانطور كه به تلاش خود ادامه مي دهيد و در صورت مواجه شدن با شكست ها ، با رويكرد مثبت به آن نگاه كنيد زيرا شما فقط تعداد گزينه ها را حذف كرده و به موفقيت خود نزديك مي شويد. خيال ميكني به چه دليل است كه فقط يك درصد جمعيت دنيا نودوشش درصد از تمام پولهاي دنيا را به دست ميآورند و آنها را در اختياردارند؟

فيلمبرداري اين اثر كه توسط ويتوريو استورارو، فيلمبردار ايتاليايي برنده سه جايزه اسكار انجام شد چه در زمان ساخت و چه در سالهاي پس از آن بسيار تحسين شده. فيلم سينمايي «آواز در باران» (Singin’ in the Rain) يك اثر عاشقانه و از موزيكالهاي بسيار مشهور تاريخ سينما است كه توسط جين كلي و استنلي دانن كارگرداني شده. چند نكته ۲۰۰۱: اديسه فضايي را به فيلم بسيار مهمي در تاريخ سينما تبديل كرده است؛ براي مثال نبايد فراموش كنيم كه فيلم در سال ۱۹۶۸ ساخته شده اما دركي كه از تكنولوژي آينده داشته كاملا دقيق و حساب شده است. فيلم ماجراي فرار يك گانگستر جوان از دست پليس را با يك رابطه عاطفي كوتاه و پيچيده در هم آميخته و اثري كاملا متفاوت (در زمان خود) را خلق كرده است. دليلش اين است كه ميخواهم تو، خوانندهي كتاب احساس كني و بداني كه من اين كتاب را براي تو خلق كردهام. آيا مي خواهي رازي را بداني؟ آيا چنين فردي در زندگي احساس رضايت مي كند؟ آيا انجام وظايف ديني و انساني و قرار گرفتن در جاده مستقيم و راه هدايت موفقيت است؟

آنچه در توانت بوده است را انجام داده اي؛ بعضي اشتباهات و كارهاي احمقانه انجام شده اند؛ هرچه زودتر فراموششان كن. يك سنگ سياه مرموز كه ظاهرا در تكامل انسان اثرگذار است فيلم را پيچيدهتر ميكند و در كنار خط داستاني شاهد بررسي بعضي مفاهيم اگزيستانسياليستي هستيم. تغيير شرايط سنتي زندگي در ژاپن و حركت به سمت غربيشدن از موضوعاتي است كه در تاروپود آثار اوزو و بويژه در داستان توكيو به چشم ميخورد. فيلم درباره جنايتي است كه در يك جنگل رخ داده و از طريق فلاشبك و بعضا فلاشبكي در يك فلاشبك ديگر به روايت داستان خود ميپردازد؛ داستاني كه از زبان افراد مختلف به شكلهاي گوناگون بيان ميشود و مخاطب را در ابهام فرو ميبرد. ورتوف گمان ميكرد به اين طريق ميتوان به حقيقت وفادارتر باشد و به ذات سينما نيز نزديكتر شود. ورتوف كه علاوه بر ساخت فيلم، يكي از نظريهپردازان سينما هم بود از نظريه سينما-چشم سخن به ميان آورده بود، نظريه كه از طريق آن بتوان زندگي واقعي را نمايش داد و در عين حال به درك جديدي از جهان رسيد؛ زندگي واقعي به معناي تماشاي بيواسطه واقعيت نه شكلي از فيلم ساختن كه بخش بزرگتر هويت خود را از ادبيات و موسيقي گرفته باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۴:۲۰ توسط:سارا اميدي صدر موضوع: نظرات (0)

طرحواره

طرحواره درماني چيست و چه كاربردي دارد؟

طرحواره درماني يك شيوه درماني پيچيده است كه الزاماً لازم است توسط يك متخصص روانشناس داراي تجربه انجام شود. به همين دليل قطعا شما نميتوانيد به تنهايي اين كار را انجام دهيد. برخلاف اينكه ما دوست داريم طبق معيار و احساس خودمون رفتار و زندگي كنيم ولي بسياري از اوقات رفتارها و انتخابهاي ما براساس نظر و تاييد ديگرانه، توي اين بخش از دوره شناخت طرحواره ها شما متوجه مي شين كه خود اصلي تون ممكنه با خود نمايشي تون بسيار متفاوت باشه و بهتون نشون ميده چقد ظريف ممكنه نيازمند تاييد و توجه ديگران باشين. بيشتر ما در آرزوي آرامش فكر هستيم. هروقت تله شان در حال فعالشدن است، هوشيار باشند، ممكن است وقتي احساس بيارزشي يا تنهايي ميكنند و هيچكس آنها را درك نميكند يا شريك عاطفيشان دور از دسترس است، احساس ناراحتي كنند. همچنين اين طرحواره حساسيت بيش از حد نسبت به انتقاد ، طرد، سرزنش،كم رويي، مقايسه هاي نابجا، احساس ناامني در حضور ديگران و حس شرمندگي در ارتباط با عيب و نقص هاي دروني را در بر مي گيرد، اين نقاط ضعف ممكن است شخصي (تكانه هاي خشم،تمايلات جنسي غير قابل پذيرش)يا عمومي باشند(مشكلات اجتماعي و …). افزايش حس كفايت بيمار و كاهش وابستگي او به ديگران است .

نكته ديگري كه پياژه به آن توجه نداشته و بر اساس نظريه ساختارگرايي ژنتيكي خود بر تحولات زيستي و مغزي بيشترين تأكيد را كرده اين است كه دستيابي به تفكر منطقي تا حد زيادي حاصل يادگيري و تجارب زمينه اي در هريك از مراحل رشد هر فرد است . ولي پژوهشگران اينكار را آغاز كرده اند كه كشف كنند افراد تواناتر چگونه پس از مرگ كسي كه دوستش ميداشته اند، از دست دادن شغلي، يك بيماري حاد يا مزمن، يا شكست ديگري به زندگي خود ادامه ميدهند. اين افراد به شدت بدبين هستند. اين افراد جذب افراد به شدت انتقادگر ميشوند. افراد داراي اين طرحواره بر اين باورند كه ديگران دروغگو، متظاهر، سواستفاده كننده و صدمه زننده هستند. تله بي اعتمادي / بد رفتاري باعث مي شود كه فكركنيد كه ديگران در فكر صدمه زدن به شما هستند و دائم در اين هول و هراس هستيد كه ديگران سر شما كلاه بگذارند ، به شما دروغ بگويند ، رو دست بخوريد ، تحقير شويد يا به شما آسيب برسانيد .

 Th᠎is a rticle h᠎as ​be en do᠎ne by GSA ᠎Co​ntent Ge​ne​rato r DE​MO!

 

پيشرفت مهمه و باعث بهبود زندگي مون ميشه ولي نه به هر قيمتي. اين باور نسبت به شكست قطعي و ترس از شكست باعث مي شود براي پيشرفت خود تلاش نكنيم. همين امر باعث پيدايش باورهاي اين حوزه در ذهن كودكشان ميشود. خيلي متمركز مي شويد: خودتان را آدمي زشت، ناخوشايند، شيطان صفت، درهم تنيده ودوست نداشتني تلقي مي كنيد.بيماري كه دائما مي گويد خودش را ادم زشت وبد قيافه اي تصور مي كند، طرحوارۀ نقص جسمي واحتمالاحقارت درذهنش شكل گرفته است.البته درمانگر ممكن است به كاوش بيشتري دراين زمينه نياز داشته با شد: چه اتفاقي مي افتد اگر كسي شمارا دوست نداشته باشديكي ازبيماران اعتقادداشت كه زشت بودن باعث مي شود كه همسرم مرا ترك كند وبه تنهايي نمي توانم خوشبخت باشم .طرحواره هاي فردي اين بيمار عبارتند از: نقص جسمي، رها شدگي، نيازمندي ودرخود پاداش دهي.شناسايي طرحوارۀاين بيمارتوانست به وي كمك كند.اوقبل از ازدواجش، به تنهايي وبه اندزۀكافي احساس شادي وخوشحالي را تجربه مي كرد.اوپي بردبراي خوشبختي، لزوما به زندگي با يك مرد نياز ندارد.

برخي از طرحواره ها به ويژه آنها كه عمدتا در نتيجه تجارب ناگوار دوران كودكي شكل مي گيرند ممكن است هسته ي اصلي اختلالات شخصيت و بسياري از اختلالات مزمن باشد كه به آنها طرحواره هاي ناسازگار اوليه مي گوييم. اما اگه تنبيه تو قالب طرحواره ناسازگار باشه مي تونه به شما و روابطتتون آسيب وارد كنه. اگر چنين مواردي را در خود يا شريك عاطفيتان ديديد، بهتر است بدانيد كه شما به احتمال زياد طرحواره فعال رهاشدگي داريد. تلهها به بخشي از مدل ذهني ما تبديل ميشوند و ما از آنها براي درك و تفسير واقعيت و انتخاب پاسخها و عكسالعملهاي خود بهره ميگيريم. زماني كه احساس نقص و شرم مي كنيم، احساس مي كنيم نقصي بزرگ درون ما وجود دارد. او هميشه سعي مي كرد توجه و تاييد مادرش را بدست آورد اما هربار كه به موفقيتي مي رسيد رفتار مادرش به گونه اي بود كه انگار خيلي هم كار خاصي نكرده است.با تمام اين شرايط او نهايتا بزرگ شده بود و نسبتا آدم موفقي بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۱:۵۷ توسط:سارا اميدي صدر موضوع: نظرات (0)

قانون جذب

يكي از قوانين كه تاثير بسيار زيادي در زندگي ما دارد، قانون جذب است. من افراد زيادي را ميشناسم كه فكر ميكنند دليل موفقيت و ثروتمند شدن ديگران، شانس بالاي آنهاست. 5. فكر ميكنيد كه از راه حلال ميتوان ثروت زيادي به دست آورد؟ شايد شما هم جملات بالا را ادعايي علمي براي اثبات قانوني، به نام قانون جذب بدانيد و حتي با باور به واقعي بودن قانون جذب شيوه زندگي خود را تغيير دهيد، اما بسياري از دانشمندان هيچ ارتباطي بين علم و قانون جذب نميبينند. 

در جهاني كه ما زندگي ميكنيم چند قانون مهم وجود دارد كه حتي اگر آنها را قبول نداشته باشيم، باز هم اين قوانين بر كيفيت زندگي ما تاثير ميگذارند. بنابراين، سعي ميكنيد اين موضوع را قبول نكنيد و همه چيز را به شانس و اقبال ربط دهيم. با توجه به سوالات كه بسياري از دوستان در اين باره از من ميپرسند تصميم گرفتم يك مقاله كامل و جامع در زمينه قانون جذب ثروت برايتان داخل سايت قرار بدهم و به شما بگويم كه چطور مي توانيد از قانون جذب ثروت استفاده كنيد و پول و ثروت فراواني را وارد زندگيتان كنيد. در ادامه مقاله درباره چند باور محدود كننده صحبت خواهيم كرد كه باعث ميشوند ما از قانون جذب ثروت به درستي استفاده نكنيم.

اما در صورتي كه باورهاي محدود كننده درباره پول و ثروت در ذهن ما وجود داشته باشد، اين باورها مانع ورود ثروت كافي به زندگيمان ميشوند. براي اين كه متوجه شويد ذهن شما درباره قانون جذب ثروت درست كار ميكند يا خير! وقتي تو حواست را روي آنچه ميخواهي متمركز نگه داري و اين حضور ذهن را حفظ كني، در لحظهاي قرار ميگيري كه در واقع آنچه را ميخواهي با شديدترين قدرت موجود در كائنات به سوي خود فرا ميخواني. در آغاز استفاده از قانون جذب انرژي مثبت در سختي ، بايد بدانيم كه ترس و نگراني هميشه توجه ما را به خود جلب مي كند. بنابراين، اگر دوست داريد زندگيتان تغيير كند بايد ابتدا ذهن و باور خود را بررسي كنيد و از قانون جذب بهره بگيريد.

اگر شما هم اين نوع باورهاي مخرب را داريد، بايد با اين حقيقت رو به رو شويد: تنها در صورتي ميتوانيد وضعيت خود را تغيير دهيد كه براي وضعيت فعليتان دنبال مقصر يا بهانه نگرديد. به عنوان مثال، اگر خانواده ما باورهاي نادرستي درباره پول و ثروتمند شدن داشته باشند، و از كودكي ما در معرض اين باورهاي اشتباه قرار بگيريم، به احتمال زياد اين باورها در ذهن ما شكل ميگيرند و آينده ما را تحت شعاع قرار ميدهند.

مثلا در آينده نياز به كسي وجود دارد كه ناظر مشاركت انسان و ماشين باشد، موقعيت شغلي در آينده كه به آن مديريت همكاري انسان و ماشين ميگويند. بايد سعي كني در لحظه حال زندگي كني و نه به گذشته اي كه گذشت و نه به آينده اي كه زاده نشد! مي تواني به شيوه يا متفاوت فكر كني و تصميم بگيري اين يعني قانون جذب . چي فكر مي كني؟ حال كه ما داراي اين قدرت هستيم بهتر است به خانه رويايي، ماشين، شغل ايده آل و پول فكر كنيم و تمام تمركز خود را بر روي آنها بگذاريم و با قانون جذب بدستشان بياوريم.

چه مدت زماني ميتوانيد اين عمل را انجام دهيد؟ فراموش نكنيد قانون جذب مثل يك مكمل قوي براي ذهن افراد عمل ميكند و نبايد انتظار معجزه از آن داشته باشيد. شما بايد تمام مسئوليت زندگيتان را برعهده بگيريد و اين حقيقت را بپذيريد كه شانس باعث ثروتمند شدن افراد نميشود بلكه ذهن آنهاست كه آگاهانه يا غير آگاهانه از قانون جذب ثروت استفاده ميكند. وجودتان را از شعور مثبت مملو كنيد و هيچ نگراني و اضطرابي را به وجودتان راه ندهيد. تنها بايد بدانيم چگونه با قانون جذب به عشقمان برسيم. من نميدونم شما در ايران تشريف داريد يا خارج از كشور ولي اگه در ايران باشيد متوجه خواهيد شد خيلي از سايتهاي معتبرمثل همين فري بيتكوين فيلتره و بايد حتما ازفيلتر شكن استفاده كرد.

This art᠎ic᠎le w᠎as g​enerated wi᠎th  GS A Cont en t ᠎Generato r  DE MO.

يا اينكه حتما افرادي را ديدهايد كه هميشه در حال حساب و كتاب هستند و سعي ميكنند حتي يك ريال نيز خرج نكنند. حتي ميتوانيد با كمي جستوجو، دستورالعملهاي پنكيكهاي گياهي را نيز پيدا كنيد. پيروزي و رسيدن به هدف را بچشد. اين كه شما دچار ضربه عاطفي شده باشيد يا در تلاش براي برگرداندن عشق سابق خود باشيد ايرادي ندارد هر شخصي ممكن است در اين شرايط قرار بگيرد،و براي رسيدن به عشق از دست رفته خود هر تلاشي كند. حتي اگر بپذيريم كه اين تئوري در اندك مواردي پاسخ داده ، بايد نسبت آن با مواردي كه تمركز كننده از رسيدن به مطلوب خود ناكام مانده را بسنجيم تا كارآمدي قانون جذب روشن گردد. آيا سايت تان به تعداد كافي بازديد كننده از گوگل يا موتورهاي جستجو جذب ميكند؟ بلكه همه چيز به احساس و ارتعاش شما بستگي دارد. اين حالتها نه تنها خوب نيست، بلكه نوعي دافعه براي جذب ثروت محسوب ميشود. آيا تنها شانس باعث ثروتمند شدن افراد ميشود يا اين كه ثروت قوانين خاصي دارد؟ اگر شما ثروتمند شدن را دشوار تصور ميكنيد، يا اينكه به نظر شما ثروتمند شدن به خانواده و شانس بستگي دارد، اگر در هنگام خرج كردن پول احساس خوبي نداريد و افراد ثروتمند را دزد تصور ميكنيد؛ ذهنتان در حال دور كردن شما از ثروتي است كه ميتواند حق طبيعي شما باشد.

اين افراد دائما در حال گله و شكايت از شانس بد خودشان هستند و دنبال مقصر ميگردند تا همه تقصيرات را گردن آن بياندازند. چون ما ميتوانيم با شناسايي اين افكار و جايگزين كردن آنها با افكار مثبت درهاي ثروت و خوشبختي را به خود باز كنيم. اما اين مسئله بسيار غلط ميباشد زيرا ما همواره در زندگي خود ميتوانيم با استفاده از كائنات و اختيار خود به انجام امور مختلف بپردازيم. ت- دستگاههاي اجرائي موظفند بهمنظور افزايش بهرهوري نظام ملي نوآوري، اجتناب از اجراي پژوهشهاي تكراري و انتشار اطلاعات و ايجاد شفافيت در انجام طرحهاي(پروژههاي) تحقيقاتي و با هدف شناسايي و بهكارگيري و تجاريسازي دستاوردهاي حاصل از پژوهش و توسعه، فهرست طرحهاي پژوهشي و فناوري و پاياننامهها و رسالههاي خود را در سامانه «سمات» ثبت كنند. كسب و كار خود را شروع كنيد يا آن را گسترش دهيد. ما دائما در حال فرستادن ارتعاش به دنياي اطراف خود هستيم. اين روش به ما كانال ارتباطي پنهاني معرفي مي كند كه باعث مي شود با اجراي تكنيك هاي NLP موفق به برگرداندن عشق خود شويم. عبارت هاي مختلف را براي چيزي كه ميخواهيد تجلي پيدا كند امتحان كنيد. دنياي امروز در گرداب خرافات گرفتار شده و بخش بزرگي از فضاي فرهنگ جهاني را اوهامي بي اساس فراگرفته است؛ به طوري كه كتاب ها، نشريات و سينما در سطح گسترده اي در خدمت نشر خرافات و ترويج توهماتي است كه مردم را سرگرم نموده و از انديشه هاي درست و خردورزي و كوشش و پشت كار دور مي كند.

ما حاضريم رايگان فايلهاي شخصي را استفاده و به كار ببنديم و حالا چون اين شخص مي گويد راضي نيست رايگان فايلهايش منتشر شود . ما در تيم تحقيقاتي طلوع سبز با بررسي گسترده در زمينه راه هاي بازگرداندن عشق از دست رفته سه روش خاص را شناسايي كرديم كه بيشترين تاثير را داشته و رضايت مخاطب هاي اين سه روش در بالا ترين حد قرار دارد. اين امر مستلزم توافق و تأكيد بر مطالبات مشترك و ايجاد تعامل و هماهنگي ميان همة نيروهايي است كه به رغم داشن هويت مستقل، با پذيرش تعدد و تنوع درون جنبش، زير چتر ملي فراگير جنبش سبز ايران در كنار يكديگر قرار مي گيرند. براي خريد با دوست خود به بازار رفتهايد. رژيم غذايي لاغري سريع به همين دليل در صورتي كه داراي اضافه وزن هستيد بهتر است براي حفظ سلامتي خود تصميم از روش­هاي لاغري فوق كمك بگيريد. يا به خاطر كم شدن پولهايتان نگران هستيد؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۸:۴۶ توسط:سارا اميدي صدر موضوع: نظرات (0)