اجتماعی اجتماعی .

اجتماعی

پولسازی

دوست دارید امروز که چشمانتان را باز میکنید یک ماشین پولسازی در اختیارتان باشد تا با آن بتوانید هرمقدار که میخواهید اسکناس تولید کنید؟ سریال کت جادویی را بخاطر می آورید؟ فکرش را بکنید چقدر لذت بخش است هربار که دست در کتتان میکنید، مملو از اسکناس باشد و هیچ وقت موجودی درون جیب کتتان تمام نشود؟ اما چطور میتوان به این ماشین پولسازی دست یافت و یا اجازه دهید سوالم را واضح تر بپرسم چطور میتوانیم در مدتی کوتاه به تمام اهداف مالی خود برسیم. این اهداف میتواند خرید یک ویلای زیبا و یا یک ماشین آخرین مدل باشد اما این مهم چگونه میسر میشود؟ در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش سایت راز موفقیت برآنیم تا از ۲۰ راز مهم پولسازی که نمیخواهند شما بدانید پرده برداریم. پس اگر نمیخواهید ثروتمند شوید لطفا این مقاله را نخونید.

راز اول پولسازی: پاکسازی افکار منفی

حتما شماهم راجع به تاثر افکار در جذب اتفاقات به زندگیتان شنیده اید. راستش را بخواهید هیچ چیز خارج از شما نیست و همه چیز درون ذهن شما اتفاق می افتد همانطور که مولانا در یک بیت شعر به زیبایی این اصل را عنوان نموده و گفته است که: بیرون ز تو نیست هر چه در عالم هست / در خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی. تمام اتفاقات زندگیتان ابتدا در ذهنتان شکل گرفته و سپس رنگ و بوی واقعیت به خود می گیرد. پس اگر میخواهید ایده های پولسازی به ذهنتان خطور کند ابتدا باید از شر افکار منفی خلاص شوید. اگر شما هم جز آن دسته از آدم هایی هستید که فکر میکنید میلیون ها تومان پول کنارهم قرار نمیگیرد مگر اینکه با لجن و خلاف کنار هم چفت شود، پس قطعا نیاز به آموختن تکنیک هایی برای پاکسازی افکار منفی خود دارید.

خب اکنون که باور کردید که میشود و میتوانید ثروتمند شوید بدون اینکه به یک بیماری ناعلاج دچار شوید و یا تا خرخره در پولشویی و خلاف غرق شوید و پذیرفتید که ثروت مقدس است و برای پولسازی نیاز نیست که خلافکار شوید اکنون باید به یک شناخت دقیق از خودتان، هر آنچه شما را خوشحال میکند و استعداد ها، توانمندی ها، نقاط قوت و ضعف شخصیتتان دست بیابید. هرچه این شناخت عمیق تر باشد راحت تر میتواندید مسیر، رسالت و هدف از خلقت خود را دریابید و آن را دنبال کنید.برای رسیدن به خودشناسی راه های زیادی وجود دارد میتوانید کتاب بخوانید، در دوره های خودشناسی شرکت کرده و یا با یک مشاور مشورت کنید. اینکه کدام راه را انتخاب میکنید خیلی مهم نیست در نهایت شما به راز دوم پولسازی یعنی خودشناسی دست میابید.

راز سوم پولسازی : هدفگذاری

راز سوم پولسازی هدفگذاری است. زمانی که شما میفهمید چه کسی هستید و از دنیا چه میخواهید زمان آن فرامیرسد که برای خود اهدافی را مشخص کنید.  یک دفتر برداشته و اهداف خود را در آن مکتوب کنید. تحقیقات اخیری که بین دانشجویان دانشگاه آکسفورد انجام شد از راز تاثیرگذاری هدفگذاری مکتوب، پرده برداری کرد. طی این آزمایش از یک جامعه آماری ۱۰۰ نفره از دانشجویان ممتاز دانشگاه آکسفورد خواسته شد اهداف خود را بیان کنند. ده سال بعد به سراغ همان دانشجویان رفتند تا متوجه شوند تا چه میزان به اهداف خود رسیده اند از بین شرکت کنندگان در این آزمایش تمام افرادی که اهداف خود را مکتوب کرده بودند بلا استثنا، همگی به اهداف خود رسیده بودند. هدف گذاری یکی از مهم ترین راز های پولسازی است که بسیاری از افراد از آن غفلت میکنند بدهی است که اگر ندانید به کجا میخواهید برسید. تلاش هایتان هیچ سمت و سوی مشخصی ندارد.

راز چهارم: سرمایه گذاری بر روی خود

تا کنون به والدینی که فرزندان خود را بسیار دوست دارند و نگران آینده ی آنها هستند دقت کرده اید؟؟؟ آنها کودکان خود را در کلاس های متعددی نظیر کلاس نقاشی، موسیقی، ورزشی و … ثبت نام میکنند و ماهانه مبلغ زیادی را صرف آموزش فرزند خود میکنند. اگر از آنها بپرسید چرا همچین کاری را انجام میدهند در پاسخ به شما میگویند که بر روی فرزندشان سرمایه گذاری کرده تا آینده ی او را تامین کنند. حال چرا شما خودتان این کار را در حق خودتان نکنید؟ اگر میخواهید به یک ماشین پولسازی تبدیل شوید و برترین ایده های پولسازی به ذهنتان برسد، چرا اینکار را در حق خودتان نمیکنید؟ بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید. بر روی استعداد های خود متمرکز شده و برای پروش آنها هزینه کنید. بی شک در کوتاه ترین زمان ممکن چند برابر این هزینه به زندگی شما برمیگردد.

راز پنجم: تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس

خب اکنون که شروع به حرکت در مسیر پولسازی کردید زمان آن رسیده که از خودتان یک سوال حیاتی بپرسید. خودتان را چقدر لایق و سزاور رسیدن به میلیاردها تومان پول میدانید؟ با خودتان صادق باشید. پاسخی که به این سوال میدهید مسیرتان را روشن میکند. جلوی آینه ایستاده و با دقت به خودتان نگاه کنید. در اعماق وجودتان خودتان را لایق پول میدانید یا فکر میکنید ارزشتان چیزی بیشتر از این زندگی فعلیتان نیست. چقدر اعتماد به نفس جذب پول و ثروت را دارید. اگر در کارتان فرد توانمندی هستید اعتماد به نفس آن را دارید که از مدیرتان تقاضای ترفیع کنید یا اینکه خجالت میکشید؟ اگر متوجه شدین از عزت نفس و اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستید، اصلا استرس نگیرید راه های زیادی برای تقویت حرمت نفس وجود دارد. میتوانید از یک روانشناس کمک گرفته و یا در دوره های تقویت عزت نفس شرکت کنید.

این مقاله ادامه دارد....


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۴۷ توسط:سارا امیدی صدر موضوع: نظرات (0)