اجتماعی اجتماعی .

اجتماعی

تصویر سازی ذهنی

0 تا 100 تصویر سازی ذهتی + مثال متنوع ✔️

هم­چنین نتایج تحقیق حاضر در راستای نظریۀ آمایۀ توجّه ـ برانگیختگی یا آمادگی تصویر سازی ذهنی می­باشد، این نظریه، تلفیقی از ابعاد شناختی نظریۀ یادگیری نمادین و ابعاد فیزیولوژیکی نظریۀ روانی - عصبی - عضلانی می ­باشد. نظر به کاربرد روزافزون آزمون آمادگی روانی انستیتوی ورزش استرالیای جنوبی( hcysP ISAS ) برای سنجش مهارتهای روانی و ورزشکاران ایرانی، محقق بر آن شد تا روایی و پایایی این پرسشنامه را بسنجد.به این ترتیب، پرسشنامه مزبور روی 337 نفر ورزشکار درجه یک کشور اجرا شد.نتایج نشان داد:در پرسشنامه hcysP ISAS بین پرسشهایی که انگیزش را میسنجد، هماهنگی درونی وجود داشت و این هماهنگی بین پرسشهایی که تمرکز، کنترل حالتهای روانی، اعتماد به نفس، تصویرسازی ذهنی و هدفمندی را میسنجید نیز موجود بود.ضریب آلفای گرونباخ در عامل انگیزش 7774/0، در عامل تمرکز 7599/0، در عامل اعتماد به نفس 7033/0، در عامل کنترل حالتهای روانی 6901/0، در عامل تصویر سازی ذهنی 8923/0 و در عامل تعیین هدف 8224/0 بود.پرسشهای 6، 27 و 38 پایانی نامطلوبی داشت و به بازنگری احتیاج دارد.اصلاحیه سه پرسش فوق پیشنهاد شده است.در این پرسشنامه عناصر در برگیرنده پرسشها از شش عامل فوق اشباع شده بود؛به این مفهوم که در عوامل اصلی روایی وجود داشت و سؤالهای پرسشنامه برای سنجش مؤلفههای ادعا شده مناسب بود.

استفاده از تصویر سازی ذهنی وسیله مناسبی برای نیل به آرامش روانی و تحقق یافتن یادگیری و اجرای موفق یادگیرنده است و در کل تغییرات مناسبی را در رفتار حرکتی ایجاد میکند. امواج "آلفا" : حالت آرامش و استراحات ذهن و جسم نظم قابل توجهی دارند و فرکانس بین ۴تا۱۳ سیکل ثانیه. امواج "تتا" : خواب سبک با فرکانس ۶ تا۷ سیکل ثانیه. امواج "لاندا" : خواب عمیق فرکانس کمتر از ۵/۳ سیکل در ثانیه. این بدین معناست که چه در زمانی که بیدار هستید و چه در زمانی که در خواب هستید، ناخوداگاه هوشیار است و همه چیز را در نظر دارد. یک کارآزمایی کنترل شده که قبلا انجام شده بود، استفاده از هیپنوتراپی را برای کاهش وزن در افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب بررسی کرد. ورزشکاران همچنین می توانند از تصویر سازی ذهنی برای یادگیری استراتژی استفاده کنند. بشر از آغاز تا پایان زندگی به صورتهای مختلف با فرآیند یادگیری در ارتباط بوده است و دائماً به نوعی در حال یادگیری دانش مهارتهای مختلف میباشد .

در داستان¬های قبلی»نفر» بود که به واگرا اندیشی و مذهب گریزی می پرداخت اما در اینجا «گروه» است.به نظرم در این¬جا با اصالت گروه روبرو هستیم به جای اصالت فرد. هدف از تحقیق حاضر مقایسهء تاثیر سه نوع تمرین بدنی،تصویرسازی شناختی همراه با تمرین بدنی،و تصویرسازی انگیزشی همراه با تمرین بدنی بر عملکرد،یادداری و انتقال مهارت پرتاب آزاد بسکتبال بود.هفتاد و هشت دانشجوی دختر از دانشگاه علوم پزشکی که واحد تربیتبدنی را اخذ نموده بودند و سابقه شرکت در بسکتبال را نداشتند،بر اساس نتایج پرسشنامههای توانای تصویرسازی حرکتی،توانای تصویرسازی ورزشی،و نمرات پیشآزمون به روش انتساب تصادفی طبقهای در سه گروه قرار گرفتند.گروههای تصویرسازی علاوه بر یادگیری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال، تصویرسازی را نیز تمرین کردند و همه گروهها در پیشآزمون مهارت،هیجده جلسه تمرین،و آزمونهای یادگیری شرکت کردند.تحلیل واریانس با سنجشهای تکراری در جلسات اکتساب بین گروهها تفاوتی را نشان نداد.اما تحلیل واریانس یکراهه در آزمونهای یادگیری برتری گروه تصویرسازی شناختی را نشان داد.این یافتهها نشان داد که کارکرد شناختی تصویرسازی در مقایسه با کارکرد انگیزشی تصویرسازی باعث یادگیری بهینه تکلیف میشود. شرکت کننده ها در گروه های تصویر سازی طی 6 جلسه و هر جلسه 20 پرتاب بدون تصویرسازی و 20 پرتاب همراه با تصویرسازی انجام دادند.

روش اجرای تصویرسازی ذهنی جهت انجام هر مهارت با عضو مخالف:در این مرحله مهارت نوشتن با دست مخالف آموزش داده میشود . در مورد بقیه مهارتها هم دقیقاً به همین صورت است .با استفاده از دو سمت بدنتان و اعضاء مخالف، در بدنتان احساس تعادل میکنید، قدرتتان چند برابر شده و با فعالیت دو قسمت بدنتان دو نیمکره مغز فعال شده و توانائی فکری و ذهنیتان فوقالعاده افزایش مییابد .با تمام توضیحاتی که داده شد شاید بگوئید تمام این مطالب را قبول میکنیم ولی استفاده از هر دو سمتبدن و اعضاء آن مخصوصاً در انجام مهارتهای ورزشی بسیار سخت و در بعضی مواقع غیر ممکن است . هر یک باید کار خودش را انجام دهد. در تصویر سازی ذهنی باید احساس تان خوب باشد سعی کنید وقتی به خواسته و هدفتان فکر می کنید به احساس تان را بهتر و بهتر کنید. براساس قانون جذب وقتی به هر چیزی فکر می کنید، در واقع در حال فرستادن ارتعاشاتی به کائنات و جهان هستی هستید. ضمیر ناخودآگاه شما در هر لحظه از شبانهروز، کاملاً زمان دقیق را میداند. هرچند دسترسی خودآگاه شما به زمان در سطح هوشیاری عادی و روزمره تقریباً محدود است، اما بدن و ذهن ناخودآگاه شما حتی اگر در جایی کاملاً تاریک و بدون دسترسی به جهان بیرون زندانی شود، کماکان به ساعت دقیق دسترسی دارد.

ذهن می تواند تصویر سازی ذهنی بسیاری انجام بدهد. تصویرسازی نه یک رمز است و نه یک افسون و جادو بلکه قابلیتی است نهفته در وجود انسان که بسیاری از افراد در پروراندن آن کوتاهی میکنند و فقط برخی از قهرمانان بزرگ آن را به بالاترین حد خود رساندهاند. » پیرمردی را مجسم می¬کنم که با صورتی پر از چین و چروک، بینی بزرگ و… کمبودهای فرد در دوران افسردگی باعث خلاقیتهای بزرگ میشوند. ۱۴ فکر کردن و تکرار ذهنی یک تجربه باعث تقویت تصویر ذهنی و تایید بیشتر آن می شود. محکم و قطعی و درعینحال آرام و دوستانه آن را به ضمیر ضمیر ناخودآگاه خود بگویید. با ضمیر ناخودآگاه خود دوستانه حرف بزنید. جهان یک بوم نقاشی است با رنگهای خارقالعاده و تصویری که شما روی بوم میکشید. این روش ذهنی بسیار ساده است. خواستهها و اهداف خودتان را دقیقاً مشخص کنید، دقیقاً بدانید که چه چیزی میخواهید و بعد سناریویی برای خواسته خودتان بنویسید، به ای صورت که به خواستهی خود رسیدهاید، بخشی از زندگی خودتان را که بعد از رسیدن به خواستههایتان اتفاق میافتد و دوست دارید تجربه کنید را بنویسید و هر زمان که آن را مطالعه میکند خودتان را دقیقاً در همان شرایط تجسم کنید، احساس کنید که به تمام آنچه دوست داشتهاید رسیدهاید، با آنها زندگی کنید، همهچیز را احساس کنید، مغز تفاوت بین واقعیت تجسم را تشخیص نمیدهد، اگر بهصورت مداوم این کار را انجام دهید جهان آن را برای شما ایجاد میکند.

با انجام مهارتهای ورزشی، فنی، علمی و هنری با اعضاء مخالفتان احساس قدرت فوقالعادهای یافته و در بدنتان احساس تعادل کرده و برای انجام کارهایتان نیرو و توانائیتان را به چهار برابر افزایش میدهید. بهترین کار عوض کردن برنامه و دستور ذهنتان است تا این که جسمتان با ارسال دستوری صحیح، بهترین عمل را انجام دهد و در حال حاضر بهترین روش برای تغییر یا اصلاح برنامه ذهن، استفاده از روش تصویرسازی ذهنی است. نوشتن پایان نامه برای دانشجوی کارشناسی ارشد تقریباً اولین تجربۀ علمی و پژوهشی جدی و روشمند است و دانشجو با نوشتن پایان نامه در واقع راه را برای پژوهش های بعدی اش هموار می کند. وقتی تجسم هدفی تمام شد، بهسراغ هدف بعدی بروید. در تمام مدتی که این کتاب را می¬خوانم همه¬اش این فکر را می¬کنم که این داستان یک جورهایی داستان زندگی افرادی است که اندیشه¬های راسکلینکف را سر لوحه¬ی کار خود قرار داده¬اند… زمانی که در بیمارستان بستری بودند، کار راحتتر بود چرا که خودم بر تمرین و اجرای آنها نظارت میکردم و پیش از هر جلسه برایشان کل سیستم بدن را به صورت داستانی کودکانه توضیح میدادم اما زمانی که خانه بودند، مرتب از طریق تلفن پیگیری میکردم تا حتما روزی دو بار این کار را انجام دهند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۶:۵۳ توسط:سارا امیدی صدر موضوع: نظرات (0)