اجتماعی اجتماعی .

اجتماعی

اعتماد به نفس

تقویت اعتماد به نفس کودکان - بخش ششم

بگویید که احساسات آنها را درک می کنید یا از کلماتی مانند همیشه و هرگز در برخی مواقع بحرانی و حیاتی که نشان دهنده مسلم بودن است، استفاده کنید. مطمئن باشید هرگز با تهدید کردن و تحقیر کردن فرزندتان به نتیجه مطلوب نخواهید رسید تنها اعتماد به نفس را در آنها میکشید. به طور مثال در روز تولد فرزندتان با یک ماژیک بر روی آینه حمام بنویسید، تولدت مبارک، و یا بشقابی را برای کودک خود تهیه کنید و در مراسم های خاص از آن استفاده کنید این کار اعتماد به نفس او را بالا میبرد. سعی کنید با رعایت بهداشت فردی و اعتماد به نفس از بیماری های مقاربتی و همچنین عفونت ها نیز جلوگیری کنید. سعی کنید در اظهار نظر های خود، بدون اینکه تهاجمی عمل کنید و شخصیت دیگران را زیر سوال ببرید قاطعانه سخن گفتن را تمرین کنید. آن ها اعتقاد دارند اینکه متوجه شوید چه چیزی درست است، بسیار مهم تر از این است که حق با شما باشد. در حالی که به محض اینکه به ارزش های خود واقف شویم، در موقعیتی قرار می گیریم که می توانیم افق دید خود را گسترش دهیم. به شما تبریک می گم که برای آموزش و رشد خودتون ارزش قائل هستید.

آموزش زبان انگلیسی از 4 سطح پایه، مقدماتی، متوسط و پیشرفته تشکیل شده است. اگر از بدن خود راضی نباشید، حتی در هنگام صحبت کردن با دیگران نیز دچار مشکل می­شوید چرا که زبان بدنتان هم به همان شکل معیوب خواهد بود. یادگیری زبان انرژی جدی می خواهد. شروع کردن آن کار طول می کشد و هیچوقت نمی توانید آن کار را شروع و به اتمام برسانید. اعتماد به نفس عبارت است از احساس ارزش­مند بودن، این احساس از مجموعه افکار، احساس­ها، عواطف و تجربیات­مان در طول زندگی ناشی می­شود و داشتن اعتماد به نفس سالم یک نیاز اساسی انسان است و چیزی است که ما پیوسته برای رسیدن به آن تلاش می­کنیم. کلید حل بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی عزت نفس یا به عبارت بهتر حرمت نفس است. پیشنهاد می کنیم یک قدم درست خارج از محدوده آرامشتان برداریداین روش به شما کمک می کند تا از محدودیت هایی که برای خودتان ساخته اید بیرون بیایید.شاید به نظر غیر ممکن بیاید اما عملی است .پس اگر احساس اعتماد ندارید حداقل جوری رفتار و تظاهر کنید که انگار کوهی از توانایی و استعداد هستید و بر حسب آن رفتار کنید و این باعث می شود در مدت خیلی کم به یک اعتماد به نفس واقعی دست یابید.

کودکان یا نوجوانان فراری کسانی هستند که حداقل یک شب بدون اجازه والدین خانه را ترک کنند. جامعه آماری، 100 نفر از جوانان دختر (18-12) ساله شهر اصفهان بوده­اند که به نوعی خانه خود را به قصد فرار ترک نموده­اند به طوری که ترک این افراد به مدت یک روز یا بیشتر باشد. بین میزان اعتماد به نفس و مهارت­های اجتماعی دختران فراری 18-12 ساله شهر اصفهان رابطه مستقیم دارد. در این مقاله به بررسی رابطه میان مهارت­های اجتماعی و اعتماد به نفس با کاهش فرار از خانه دختران 12 تا 18 ساله شهر اصفهان پرداخته شده است. داشتن اطلاعات لازم در زمینه های علل کاهش اعتماد به نفس، راه های افزایش اعتماد به نفس و مشکلاتی که از نبود اعتماد به نفس ناشی می شوند، برای مربیان و معلمان که در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش دارند، لازم و ضروری است. بنابراین باید اعتماد به نفس را در دوره ی کودکی در دانش آموزان به وجود آورد و ان را تقویت کرد. این دانش آموزان به اندازه کافی هنگام اشتباه کردن در بین همسالان و در مدرسه، حس شرم را تجربه میکنند و احساس شرم دارند که چرا نتوانستند از پس آن موضوع یا درس و یا نکته برآیند، حال آنکه اگر این اشتباهات به صورت صوت و یا ویدئو منتشر و رسانهای نیز شوند، احساس حماقت شدیدی به آنها دست میدهد.

اگر چه همه کودکان به طور ذاتی ورزشکار، هنرمند یا محبوب نیستند، بلکه هر کودکی به نوبه خود قدرت و توانائی خاص خود را دارد و شما به عنوان والدین او باید متوجه چنین نیرو و استعداد فرزندتان باشید و برای این که کودکان بتوانند به راستی خود را باور کنند، باید خود به تنهایی موفقیت را تجربه کنند. اما اگر در این مدت فرزندتان هیچ تلاشی برای تجربه یک موقعیت جدید نداشت نیاز به بررسی وجود دارد و احتمالا عاملی مانع این کار شده است و مشکلی وجود خواهد داشت. ۷- سعی کنید اشتباه کودکان را با تجربه کردن خودشان، برطرف کنید. مادامی که خودمان را نشناسیم و تفاوت این دو مفهوم اساسی را نفهمیم، شاید به اشتباه فکر کنیم اعتماد به نفس بالایی داریم؛ در حالی که شاید اصلا اینطور نباشد! آیا اعتماد به نفس بالا نشانه ی غرور است؟ واژگان کلیدی:فرار از خانه، اعتماد به نفس، مهارت­های اجتماعی، دختران نوجوان. زنان با اعتماد به نفس، به اندازه کافی قوی هستند که اگر رابطهی عاطفیشان با شکست مواجه شد خود را نجات دهند. فرار دختران به عنوان یکی از چالش­های اجتماعی نیاز به مدیریت قوی اجتماعی در زمینه آسیب­های اجتماعی دارد.

گاهی اوقات افراد اهمیتدادن به خود را با خودخواهی یکسان میدانند، درحالی که این تصوراشتباهی است، حتی برای کمک به دیگران، اول از هر چیز باید خودتان را قوی و شایسته تربیت کنید. آن ها در حین صحبت دیگران، به خوبی گوش می دهند و در میان حرف های آن ها حرف نمی زنند. با قاطعیت صحبت کنید: سخنرانان بزرگ با اطمینان و قاطعیت و با لحنی ثابت و ریتمیک حرف می زنند. هرگز صحبت آنها را قطع نکنید. با این حال بعضی مردم هرگز به خودانگاره­ای که بتوانند با آن احساس راحتی کنند نمی­رسند و تا ابد زندگی­شان بر اثر شک­هایی که نسبت به خود دارند دستخوش ناراحتی و عذاب می­شود. خوب، نه واقعاً ولی نمیدانم چرا بعضی وقتها فکر میکنم مدرسه رفتن فایدهای ندارد. به این فکر کنید همه ما انسانیم و در حقیقت همه ما مخلوقات یک خدای قادر مطلق هستیم. تیم حریف در نیمه نخست بیامان دوید و بازیکنان ما را هم وادار به دویدن کرد. با این کار به او اجازه مسئول بودن روی اعمالش را می دهید. اگر بعضی اوقات شما چیزی می گویید یا کاری را بدون دلیل برای مدت ها انجام می دهید و نتیجه ای نمی گیرید، کمی تأمل کرده و به روش های دیگری که می توانید انجام دهید فکر کنید، بدون هیچ درگیری و کشمکشی به نتیجه مطلوب و دلخواه خواهید رسید.

قوی، قدرتمند و پر انرژی باشید.9- سر خود را بالا نگه دارید.این کار باعث میشود جریان خون از قلب به مغز (خون شریانی) و از مغز به قلب (خون وریدی) به آسانی انجام پذیرد. سر یک فرصت مناسب، با همسرتان صحبت کنید و از علایق و نظرات او مطلع شوید. اگر مادر سارا به اندازه او خجالتی بود، اگر همسر و رئیس او می گفتند که در چشمان افراد نگاه کن و صحبت کن، چه احساسی داشت؟ به جای فریاد زدن و تنبیه کردن، بهتر است که با او در مورد آنچه که به سریع تر آماده شدن او کمک می کند، صحبت کنند. تقویت عزت نفس فرزندان عزت نفس، اعتماد بهنفس و خودباوری، ویژگیهای ضروری هستند که فرزندان برای تبدیل شدن بهبزرگسالانی متکی بهخود نیاز دارند. در این پژوهش این فرضیه مورد بررسی قرار می­گیرد که آیا بین میزان اعتماد به نفس و مهارت­های اجتماعی دختران فراری رابطه وجود دارد؟ R2 به دست آمده است و این مقدار نشان می­دهد 417/0 درصد تغییرات در مهارت­های اجتماعی به اعتماد به نفس افراد مربوط است و بقیه به عوامل دیگر بستگی دارد. حس موفقیت و غرور آنها، باعث عزت نفس بیشتری شده تا در آینده بهتر بتوانند با مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

افراد مبتلا به عارضه اعتماد به نفس کاذب برای دفاع از خود در برابر دیگران از حس خود بزرگ بینی استفاده می کنند که دلیل آن حس کمبود در کودکی است. برخی دیگر هم هستند که اعتماد به نفس کاذب دارند. مسئله ای که بیشتر والدین با آن روبرو هستند این است که تمایل دارند خیلی سریع فرزندانشان را از مخمصه نجات دهند. همچنین صادق بودن برای کودکان خیلی اهمیت دارد. » این جمله واقعا حقیقت دارد. البته این جمله بدین معنا نیست که تمام مسائل خصوصی و شخصی و یا مسائلی که به احساسات آنها لطمه می زند یا خارج از ظرفیت آنها می باشد را به طور کامل بازگو کنید، بلکه از گفتن بعضی از مسائلی که خارج از تحمل آنهاست، صرف نظر کنید. 83. یک دوست واقعی کسی است که شکستهای شما را نادیده میگیرد و موفقیت شما را تحمل میکند! زمانی که خودتان را بشناسید و بدانید چه چیزی شما را جذابتر میکند هم متوجه میشوید که چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و هم برای اطرافیان به فردی جذاب تبدیل میشوید، لزومی ندارید به تمام این افراد علاقمند باشید، مهم این است که شما فردی جذاب و با اعتماد به نفس جلوه کنید.

در این رویکرد، توجه به خصوصیات شخصیتی به عنوان توضیحی برای رفتار فرار از خانه در نظر گرفته شده است که مهارت­های اجتماعی و اعتماد به نفس از آن جمله­اند. ترکیبات فعال موجود در این ماده غذایی شگفت انگیز قادر است تا با استفاده از مکانیسم های مختلف موجب کاهش اشتها و افزایش متابولیسم سلولهای چربی شده و به عنوان گیاهی معجزه گر ظاهر شود. در مطالعه اسمیت (2004) نشان داده شد که آموزش مهارت­های زندگی به طور قابل توجهی منجر به کاهش مصرف الکل و مواد مخدر درجوانان می­گردد. نوع دیگر از تفکر است، کسب این مهارت به ما می­آموزد تا هرچیزی را به سادگی و دربست قبول یا رد نکنیم ابتدا در مورد آن موضوع سؤال و استدلال کنیم سپس بپذیریم یا رد کنیم.کسانی که از تفکر نقادانه برخور دارند فریب دیگران را نمی­خوردند و به راحتی جذب گروه­ها و افراد و مواد مخدر نمی­شوند چرا که همواره با سؤال کردن به عاقبت کار می­اندیشند. شاید در ابتدا اگر با لبخندزدن شروع کنی بهتر باشد و کم کم با این کار خود را برای سلام کردن آماده می کنی» .

این دو چیز ابتدا امنیت و سپس آرامش است. به علاوه روی صدها نفر از دو جنس و در همه شرایط بارها اجرا شده و به دین وسیله اعتبار و روایی آن­ها مورد تأیید قرار گرفته است. اعتبار و روایی این آزمون­ها در هیچ موردی کمتر از 70% نبوده است. فکر کردن مهارتی است که از کودکی می­آموزیم. چیزی درباره ترنسبودن نمیدانستم و فکر میکردم تنها فردی هستم که چنین احساساتی دارم. هر دفعه به آن نگاهی بیندازید و به فکر افزایش آن باشید. برای این 15 ساعت آموزش، انگار که برای هر ساعت فقط و فقط کمتر از 70 تومان میپردازید! گاهی اوقات شک و تردید نسبت به انجام دادن هر کاری بیشتر از هر چیز دیگری انگیزه شما را نسبت به انجام آن کاهش می دهد، از این رو به جای تردید کافی است برای انجام آن اقدام کنید. روش دیگری که برای برطرف کردن چین و چروکهای ایجاد شده در اثر لبخند وجود دارد، لیفت صورت با نخ است. اگر شما در رفتارتان تجدید نظر کنید، فرزندتان نیز درست مثل شما سعی می کند هنگام رویارویی با مشکلات زندگی از روش های متفاوتی استفاده کند تا بتواند بر آنها پیروز شود. ۳-اغلب به هنگام برخورد با وظایف مشکل یا جدید، گریه می کند. 

در حقیقت در مهارت برقراری رابطه موثر میخواهیم شیوه صحیح یک ارتباط کلامی و غیرکلامی را بیاموزیم تا بتوانیم نظرها، عقاید، خواستهها، نیازها و هیجانهای خود را بهطور صحیح ابراز کرده و به هنگام نیاز از دیگران درخواست کمک و راهنمایی کنیم. مهارت تفکر خلاق به ما کمک می­کند تا در مواجهه با حوادث ناگوار چه گونه احساسات منفی خود را به احساسات مثبت تبدیل کنیم. NLP با مجموعهای از تکنیکهای شگفتانگیز خود به ما کمک میکند تا پیامهای درونی هیجانات را شناسایی کنیم و در سریعترین زمان ممکن هیجانات منفی را از بین ببریم. مهارت تصمیم­­گیری به ما کمک می کند تا با اطلاعات و آگاهی کافی با توجه به اهداف واقع­بینانه خود از بین راه­حل­های مختلف بهترین راه­حل را انتخاب کرده و به کار بگیریم وپذیرای پیامدهای آن نیز باشیم. فراگیری این مهارت به ما کمک می­کند تا استرس­های مخالف و اثرات آن را شناخته و راه­های کاهش و یا مدیریت بر آن­ها را کسب نماییم. کسب این مهارت به ما می­آموزد برای درک موقعیت دیگران چگونه به سخنان آنان فعالانه گوش دهیم و چگونه دیگران را از احساس و نیازهای خود آگاه نماییم تا ضمن به دست آوردن خواسته­های خود طرف مقابل نیز احساس رضایت نماید.

اگر فرزندتان احساس کند که سؤال هایش احمقانه و خسته کننده به نظر می رسد، از مطرح کردن آنها منصرف می شود. طبق جدول زمان بندی شده حتی اگر ۱۵دقیقه در روز توجه کامل خود را به فرزندتان معطوف کنید کافی است. قوانین آرام و ثابتی در مورد غذا خوردن کامل یا دست شستن پیش از غذا کار را راحت می کند. والدین باید خیلی با این مسائل راحت تر برخورد کنند به طور مثال اگر فرزندتان برای سومین بار شیرش را روی صندلی می ریزد، خود را کنترل کنید و به خود بگوئید که این کار برای کودکان در این سن طبیعی است و با بزرگ شدن آنها، این مسئله نیز حل می شود. او برای قبول شدن در این امتحان به چند کلاس آموزشی و کارآموزی رفته و 2 مهارت جدید و یک دانش تئوری را یاد میگیرد. البته پذیرفتن فرزندتان، همان گونه که هست بدین معنا نیست که همه رفتارهای بد او را قبول کنید، بلکه او را درک کرده و به او کمک کنید تا تغییر روش دهد و بتواند اعتماد به نفس خود را تقویت کند. همچنین قبول می کنیم که یک کودک ۳ ساله هم می تواند در خانه مسئولیت پذیر باشد، به شرطی که کار شاقی نباشد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۳:۱۹ توسط:سارا امیدی صدر موضوع: نظرات (0)